-
דבר מלכות בחרוזים • רינת יצחקוב
בכל החגים יש מצוות סעודה
אך לא כן בחג החנוכה.
בו אין חובה לאכול אלא להודות
על הניסים,
ובכך הוא נבדל מכל שאר החגים.
מהות החג-שם נעוצה הסיבה
להבדל בין שאר החגים לחנוכה:
בחגים אחרים את הגוף רצו להשמיד,
אך בחנוכה מהרוחניות רצו לא
להשאיר שריד!
בשאר החגים מתבטא ביטול
הפורענות בסעודה,
ובחנוכה ביטול "להשכיחם
תורתך" מתבטא בהדלקה.
ולאחר הסבריה של פנימיות התורה,
העניין מקבל משמעות יותר עמוקה:
סעודה-מלחם,מים ויין מורכבת,
ועל 3 דברים לתורה מרמזת;
לחם ומים החיוניים לקיומנו לחלק
הגלוי רומזים,
כדי שנדע בהליכותינו כיצד מתנהגים.
יין,שאינו צורך קיומי,אלא מוסיף שמחה
רומז לסודות התורה,שמוסיפים עומק
בקיום תורה ומצווה.
אך ישנו דבר נוסף-שמן שמו
אותו א"א לאכול/לשתות כשהוא
רק כאשר הוא מעורב במאכלים
אחרים, אותם הוא משבח ונעשים טעימים.
וכאן באה מעלת החנוכה על כל החגים
שהם נתחייבו בסעודות ומאכלים-
מרמז על חלקי התורה הגלויים,
אך חנוכה מסמל את הענינים הסודיים.
אך כאן נשאלת שאלה:
הלוא חז"ל קבעו את חג החנוכה,
הוא נקבע כשברוחניות הייתה ירידה,
אז כיצד הוא קשור ל'רזין' שבתורה?
אלא שזהו סדר התגלות התורה
מתגלים יותר סודות דווקא בהתגברות
החשכה, לכן בחנוכה "כשעמדה מלכות יוון הרשעה",
היה צורך בתוספת מיוחדת של אור התורה
דבר זה קשור למקץ-פרשתינו,
מלשון 'קץ הימים' אלו הם ימינו,
עכשיו האפלה גוברת,וכדי
להתמודד- זקוקים לטעימה מהגאולה המתקרבת.
חנוכה שמח ומאיר!!! משיח נאו!
כתבות נוספות שיעניינו אותך:
טוב לראות טוב לשמוע
איזה יפה!!!!!!!!!!!שלחי עוד הרבה כאלה……………….
מהמם!! מדהים!
מדהים!!!!
המשיכי…..
תודה רבה!!
רינת, אשרייך!