• הסוד של חודש תמוז

    הגדלה

    כאשר שבועיים מתוך חודש תמוז הם ימי אבל על חורבן בית המקדש, מדוע מכנים את החודש בשם 'חודש הגאולה?' על שאלה זאת נסובה ההתוועדות הפעם, יחד עם שלושה סיפורים מרתקים ומאלפים בקשר עם היום הגדול והקדוש ג' תמוז. מאת: הרבנית רחל הנדל. לקריאה  

    הסתר פנים לפני הגאולה

    בחודש זה מתחילים שלושת השבועות בהם מתאבלים על חורבן בית המקדש, כאשר כשבועיים מתוכם נמצאים בחודש תמוז – אך למרות זאת מכנה הרבי מה"מ את החודש הזה כחודש הגאולה – הכיצד?

    לאחר שבשנים האחרונות נוסף מימד חדש לחודש זה, יום ג' תמוז, ננסה להבין יותר לעומק את העניין.

    בהקשר לכך שמעתי בהתוועדות חסידית מאחד המשפיעים, שציין באריכות כי משה רבינו גואל ראשון בא להודיע על הגאולה במצרים, אלא שאז הגלות כבדה על בני ישראל, והוא נעלם לפתע מבלי שהיה ידוע לכמה זמן ולהיכן נעלם – ורק לאחר מכן חזר וגאל את ישראל ממצרים וכו', כך גם אצל גואל אחרון שיבשר את בשורת הגאולה ויעלם ורק אז יופיע ויגאל את ישראל.

    ובהקשר לזה דבר פלא גימטריה של ג' תמוז = עוד משיח חי = 456.

    רק כך נוכל להבין למה חודש תמוז נקרא בפי הרבי מה"מ "חודש הגאולה" – אשר למרות ההעלם וההסתר, אין זה אלא חלק מתהליך הגאולה כפי שהיה אצל הגואל הראשון.

    מובן אם כן, כי למרות החושך הכפול, חודש זה נקרא חודש הגאולה. הלואי שנזכה שמההעלם יגיע הגילוי, ונזכה לראות את משיחנו גואלנו מיד ממש.

     

    התשובה המוחצת בסעודת השבת

    שמעתי לא מזמן נוטריקון נאה, כי המלה "משיח" מורכבת מהמילים מ.ש.- חי.

    בהקשר לזה שמעתי סיפור מדהים מבת דודתי, הגב' טובה רפופורט המכהנת כשליחה באטלנטיק סיטי זה כארבעים שנה. בדרך כלל סועדים על שולחנם כ-30 איש כ"י מדי שבת וחג – נוסף על כך שהם עצמם משפחה מרובת ילדים בלעה"ר. היא המבשלת והמגישה וכו'. ה' ישלם שכרם הטוב.

    פעם סיפרה לי כי מדי שנה מתארחים בביתם אורחים שמגיעים ליריד עסקי גדול המתקיים באטלנטיק סיטי, בו כל בעל עסק גדול מציג את סחורתו. בין הבאים נמצאים גם יהודים רבים מכל הסוגים: דתיים, מסורתיים וגם כאלו שעדיין אינם שומרי תורה ומצוות. רבים מאותם סוחרים, מתארחים בשהותם בעיר זו אצל משפחת השלוחים.

    באחת השבתות, התארחו בביתם חסידי סאטמר מבורו פארק, וחסידי טושנא, וטאלנא ועוד חסידים מכמה חצרות, ובניהם יהודים בשלבי התקרבות שונים. לפתע, באמצע סעודת-שבת, כשהאוירה התחממה, העזו כמה מהאורחים לשאול את בעל-הבית שאלה קשה: איך יתכן שחסידי חב"ד לא עושים רבי חדש? מה פירוש להיות חסידים ללא רבי? (ח"ו)…

    עוד בטרם הספיק להשיב תשובה, קם אחד האורחים, יהודי בשם ג'ו קיל, בעל תשובה, סוחר אמיד וחשוב. הוא החל זועק נגדם: "מה פירוש? אני אספר לכם מי זה הרבי מליובאוויטש מלך המשיח; אני אספר לכם כיצד הוא מנהל את כל עדת ישראל".

    וכך החל מספר בדידו הווא עובדא:

    הוא אב לכמה ילדים נחמדים ויפים בלעה"ר, והנה לפני כמה חודשים, נולד להם תינוק חדש. כעבור זמן קצר שמו לב כי רגליו רפויות. בדקו ומצאו שהקולית והירך אינם מחוברים ה"י. כמה רופאים ניסו לחברם בידיהם אך לא הצליחו. לבסוף ערכו סדרת צילומים ומצאו ממצאים קשים; הקולית שהיתה צריכה להיות כעצם עגולה הנכנסת בתוך הירך, אינה כזאת, אלא עצם קטנה רגילה, וזוהי היתה בעיה רצינית ביותר. הרופאים הודיעו להורים שרק כאשר הילד יגיע לגיל חצי שנה, יתחילו לעשות לו סידרת ניתוחים, ואולי יצליחו לשתול משהו בדומה, אך לא מבטיחים שהילד יוכל ללכת.

    מצב רוחם של הורים נפל. חודש רדף חודש, וכבר הגיע כמעט הזמן להתחיל את הניתוחים.

    כשהוא הסתובב כך נפול ברוחו ברחובות, בירידים, פגשו חסיד חב"ד  ששאל אותו "מה קרה לך? מדוע פניך השתנו?" והוא שח לו את צרתו.

    "כבר כתבת לרבי מלך המשיח?" והוא השיב לו כי עדיין לא כתב. ואז התיישב בדחילו ורחימו, וכתב לרבי וביקש והתחנן שהילד שנכנס לניתוח ייצא יותר בריא.

    כמה ימים לאחר מכן הגיע מועד הניתוח. האשה הלכה עם הילד לניתוח, כשהיא מפוחדת מאד. לא חלפו 20 דקות עד ששמה נקרא במערכת הכריזה של בית הרופאים להגיע מיד למשרדו של הרופא. היא נבהלה מאד ורצה מיד למשרד הרופא.

    הרופא אמר לה: "ראי, אינני מבין מה קרה עם בנך, כבר הכנו אותו לניתוח, אבל ברגע האחרון החלטתי לנסות שוב להכניס את עצם הקולית לירך. ופתאום חשתי שזה מתברג, נשמע "קליק" וזה תפס… ניסיתי כך גם ברגל השניה ושוב חזר אותו סיפור. בו במקום הפסקתי את ההכנות לניתוח, וכעת אני חייב לעשות צילומים חדשים"…

    מיד הריצו אותם לצילומים, והתברר שהקולית אכן לבשה צורה ונהיתה עצם נורמלית; התברגה בדיוק כמו שצריך, בירך הרגל הרגילה.

    כל הרופאים היו בהשתוממות רבה. היתכן? הם שמו את שני הצילומים זה ליד זה, אלו שלפני הניתוח ואלו שמצאו בזמן הניתוח, וכולם ראו בעיניהם נס גדול. ממש עצם חדשה! כשנודע להם כי ביקשו את ברכתו של הרבי, כולם הנהנו בהבנה: "עליו אין שאלות!"…

    וכעת – סיים ג'ו קיל את סיפורו – הילד ב"ה בריא ושלם, בדיוק כמו שבקשתי מהרבי, שיצא מהניתוח יותר בריא ממה שנכנס, עכשיו תבינו מי זה הרבי מליובאוויטש שממשיך גם עכשיו להנהיג את עם ישראל.

    כל החסידים והאורחים שישבו סביב שולחן שבת, השתתקו בהתפעלות. כבר לא שאלו שאלות… הם הבינו הכל…

    סיימה גב' טובה רפופורט את סיפורה, כי השנה חזרו אליה אותם סוחרים חסידים, והם סיפרו לה כי בכל מקום אליו הגיע, סיפרו "דער מופת פון דער ליובאוויטשער רבי, מלך המשיח!"…

     

    שחרור כפול

    אם כבר התחלנו עם השלוחים מאטלנטיק, אספר סיפור נוסף ששמעתי מהם:

    צעיר יהודי שסחר בדברים אסורים, נתפס והוכנס לבית הסוהר באטלנטיק סיטי למשך שנה. אמו של הבחור הגיעה אל השלוחים כדי לבקשם שיעשו משהו למען בנה. הם ניסו בדרכים שונות, שוחחו עם עורכי-דין וכיוצא בזה, אך דבר לא עזר. להיפך, כעבור שנה הסתבכה הפרשה. התברר שהבחור כלל לא אזרח ארה"ב ונכנס פנימה ללא רשות. לשלטונות זה הספיק כדי לשפוט אותו מחדש ולהאריך את מאסרו בעוד כמה שנים.

    בחופשה קצרה שהיתה לו, הגיע האסיר למשפחת השלוחים ביחד עם אמו. הם הציעו להם לכתוב לרבי מליובאוויטש ולבקש ברכה. הצעיר התיישב לכתוב בכאב לב, ופתחו באגרות קודש – וראה זה פלא: בשני העמודים כתב הרבי אודות גט כהלכה ובקשת סליחה וכו'.

    השליח הרב רפפורט לא הבין במה מדובר, ושאל את הבחור האם היה פעם נשוי? התברר, שהיתה לו חברה בארץ במשך כשנה, בחורה יתומה, והוא הבטיח לה להתחתן אתה, אך לבסוף חזר לארצו מבלי לקיים את ההבטחה, בנתקו עמה את הקשר. היא כמובן נפגעה מאוד.

    כשהרב רפפורט שמע זאת, הבין היטב את התשובה. הוא אמר לבחור ולאמו, כי על הבחור לבקש סליחה מאותה בחורה. הם צחקו ולא לקחו את הדברים ברצינות, במיוחד שעברו מאז שנים רבות, ולא ברור להם היכן היא נמצאת כעת.

    חלפו שנתיים, ושוב המצב הסתבך. העבירו אותו לבית כלא אחר, ומישהו שם אף אמר לו "שקשה לצאת מהמקום הזה…"

    כשהצעיר ראה בכך, נזכר בדבריו של השליח הרב רפופורט, וקיבל על עצמו לעשות את דברי הרבי מליובאוויטש. הוא החל לחפש נואשות אחר המספר של אותה בחורה יתומה מהארץ – ומצא! הוא צלצל אליה והתברר שהיא נשואה עם שני ילדים ומאושרת. הוא ביקש את סליחתה מאז, והיא אמרה שסולחת לו!

    כמו בסיפורי הבעל שם טוב: יומיים לאחר מכן באו אליו לכלא שני אנשים שהודיעו לו כי הוא משוחרר… פשוט נס.

     

    שלא על פי הטבע

    לכבוד ג' תמוז צריך כנראה להמשיך להתוועד על עוד מופתים מהרבי מלך המשיח.

    באחד מביקוריי בארה"ב, פגשתי בגב' הלוי מלוס אנג'לס שזכתה ששלושת בניה חזרו בתשובה ונהיו חב"דניקים, והקימו משפחות חסידיות וכו'. רק בתה עדיין לא שמרה מצוות. בעלה לא רצה בשום אופן להניח תפילין, גם כאשר ניסו הגיסים שלו לדבר על לבו וכו'.

    והנה מעשה שהיה אתה: היא היתה גרושה עם ילד בן תשע, ונישאה לבעלה הנוכחי בנישואין שניים. גם שנתיים לאחר נישואיה, לא זכתה להפקד בילד. בני הזוג החלו לדאוג, והם ופנו לרופאים. התבררה בעיה מסוימת ובעלה היה צריך לעבור ניתוח מסובך. בני הזוג היו בדאגה גדולה והיא החליטה שהיא נוסעת במיוחד מלוס אנג'לס לרבי מה"מ, כדי להתפלל.

    לאחר כשבוע-שבועיים של המתנה לניתוח, פתאום חשה בשינויים. היא פנתה לבעלה ואמרה "לפני שהולכים לרופא, אולי כדאי לעשות בדיקת הריון שגרתית".

    תוצאת הבדיקה היתה חיובית!… הרופא התקשה להאמין, שכן זה היה שלא על פי טבע בעולם הרפואה. מובן שבעקבות כך, בעלה החל גם תפילין בכל יום, וגם היא ילדה בשעה טובה ומוצלחת.

     

    הלוואי שזכה כבר כולנו ללידה האמיתית של הגאולה. לא ייתכן שנישאר בגלות. גם אם נראה לנו שהחושך הוא גדול והגאולה רחוקה – לא תתכן מציאות שמשיח לא יבוא. הוא בוא יבוא ומיד וברחמים!

    יעזור ה' שנזכה כבר לחגוג את חודש הגאולה בגאולה האמיתית והשלימה, וכשם ש"סתום נפתח" בלידה, כך ההעלם יפתח לגלוי, ויום ג' בתמוז יהפך לששון ולשמחה ונוכל להכריז מיד "מזל-טוב" ללידת עם ישראל!

     

    באדיבות: מגזין עטרת חיה

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.