• דודה לובה היקרה שלנו, ז"ל

    הגדלה

    דודה לאה לובה  פינסון  היקרה ז"ל. מהיכן להתחיל דודה לובה? הזיכרון הראשון, שעולה במוחי הנו מהבית שלך  בשכונת המלך, אליו הגענו בחודש סיון  שנת תשמ"ח. לקריאה

    הגענו לרבי לחודש סיון להתברך מהרבי ולהודות לו. תמיד קיבלת, שניבדל לחיים טובים,  אותנו בשמחה אמיתית, במאור פנים ובהכנסת אורחים  ברוחב לב,  כשידייך מושטות  לנתינה.  במקרר שלך היה תמיד  אוכל מבושל,  טרי וטעים.  מאכלים  יהודיים מרוסיה. מזכיר כל כך את האוכל הטעים והטרי של חמותי היקרה והאהובה,  מרת נחמה שיינא סוניא חורושוכין ז"ל,  שהיתה בת דודתך.

     

    היחס ביניכן היה כמו בין אחיות. ואכן קראתן אחת לשניה "מיין שוועסטער". התקבלנו אצלך בלבביות  ובאהבה כמו שמקבלים יחס חם  מדודה אוהבת.

     

    כשהיינו מגיעים  לחנות מכולת ב"שכונה" ואת היית נקלעת בהשגחה פרטית  למקום, היית מפתיעה אותנו. מושיטה שטר למוכר ומשתתפת  בתשלום הקניה.

     

    היית קונה במקומות זולים במנהטן בגדי תינוקות יפים ושולחת לנו. שימחת אותנו מאד. כמה נעזרנו בכך!!!

     

    מה היה הקסם,   שגרם לביתך להיות כמו תחנת רכבת,  לכל אותם קרובי המישפחה שלנו, גם בני דוד דרגה שלישית ורביעית, שאהבו לבוא אליך?  התיחסת לכולם  באהבה  ובמאור פנים של קירבה משפחתית,  כמו דודה מדרגה ראשונה.

     

    על פניך לא היה שמץ של עצב או מירמור,  שלא זכית ל"ע  להיות לאם. אף תלונה על מצבך לא שמענו ממך כל השנים. היית אשה בעלת אמונה יצוקה.  היינו רואים אותך בסלון ביתך היפה והנקי , מתפללת מתוך סידור בכוונה ובמתינות.

     

    היית לדוגמא בהופעתך  המרשימה,  הצנועה,  המסודרת והמטופחת. גם בגיל מתקדם היה חשוב לך להיראות מכובדת. כמה יש ללמוד ממך. אף פעם זה  לא היה מנקר עיניים. זה היה לבוש נקי,  מכובד וצנוע.

     

    המשפחה היתה מאד  חשובה לך, ושמרת על קשרים הדוקים. אף לחברה טובה בארץ דאגת לשלוח הפתעות טובות מ"אמריקה". אחד מהמאפיינים העיקרים שלך – טוב ליבך השופע . אשה של נתינה.

     

    לו היית קוראת מילים אלו בודאי היית מחייכת ואומרת: א גוזמה !

     

    זכית ובידייך המוכשרות ניתנו הפרוכות של ארון הקודש בבית חיינו ב-770 במרכז העולמי בניו –  יורק.  תיקנת את הדרוש בתיקון אמנותי, למרות שבהשכלתך הרישמית היית ד"ר לרפואה !  ועבדת כלבורטית בבית הרפואה  "אסף הרופא" בצריפין לאחר עלייתך לארץ הקודש.

     

    מוצאך  מגזע תרשישים. אמך ביילא ז"ל  היתה אחותו של הרה"ח הרה"ת בנימין שלמה גאנזבורג ע"ה,  שנשלח  עם פ"נ ע"י הרבי הקודם מליובאוויאש, כ"ק הרבי הריי"ץ,  להתפלל בציון כ"ק האדמו"ר רבי שניאור זלמן שניאורסאהאן בהאדיטש, לפני קבלת הנשיאות.

     

    משפחתך רמת יחס. מגזע חסידי חב"ד מדורי דורות,  ומשתלשלת עד לחסידי ליובאוויטש,  מזמן  אדמו"ר הזקן, רבי שניאור זלמן מליאדי.

    תמיד היו קשורים וקרובים לבית רבי,  מהמקושרים  בלב ובנפש  לרבותינו נשיאנו לדורותם.

     

    בזכותך נודע לנו, שניבדל לחיים טובים ארוכים ולשלום, על דודך  הרה"ח הרה"ת  יוסף גאנזבורג ז"ל. (אביה של חמותי ז"ל), שהיה אוסף כספי צדקה  בסתר , יחד עם הרה"ח הרה"ת  אברהם מאיור דרייזין ז"ל,   ונותן לכ"ק הרבי הריי"ץ נבג"מ  מליובאוויטש,  להחזקת היהדות ברוסיה בזמן שילטון  הקומוניסטים.

     

    בן דודך הרה"ח הרה"ת יעקב גאנזבורג ז"ל, היה שליח הרבי ושו"ב במילאנו איטליה, במשך  עשרות שנים. עשרות מבני המשפחה פזורים ברחבי העולם בשליחות הרבי.

     

    תקצר היריעה מלפרט. יש יהודים  ש"מחממים" ומאירים   את החיים ליהודים נוספים במשך שנים רבות.  את היית מהזן הטוב הזה.

     

    דודה לובה  היקרה. תפילותייך והמעשים הטובים שלך,  בודאי סללו את הדרך למקום מצויין בישיבה של מעלה.

     

    אנא היי מליצת יושר על המישפחה ועל כל עם ישראל, להחשת התגלות הרבי בגאולה האמיתית והשלמה.

    לע"נ מרת לאה לובה בת דובער פינסון .ז"ל

     

     

    ת.נ.צ.ב.ה

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.