• כיצד לגלות המתיקות בחיים?

    הגדלה

    ערב ראש השנה: כיצד לגלות המתיקות בחיים? טיפים לשולחן חג מתוק מדבש. לטור המלא  

    דוע בראש השנה אוכלים דוקא תפוח בדבש? שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה.. מה זו המתיקות הזו?

     

    בחיים ישנם שני סוגי מתיקויות: מתיקות טבעית ומתיקות 'לאחר העוקץ' כזו המגיעה לאחר אתגרים.

    במילים שלנו ..עונג מיידי ועונג לטווח ארוך.

     

    אבל ביננו..איזו מתיקות נצרבת לך בתודעה? המתיקות שהגיעה לאחר מאמץ או אתגר…

     

    האתגרים בתחילה כואבים וצורבים כמו עוקץ הדבורה אך הם מגלים מימד חדש באישיותינו שאפילו לא ידענו על קיומו ובסיומם נוטפי דבש מתוק האתגרים מגלים את העומק והרובד הפנימי, המתוק והמיוחד שלנו.

    🍯🍎

    בר"ה אנו מתפללים שהתפוח🍎 יביא עמו מתיקות ושמחה בכל מה שה' נתן לי. ושעוקץ הדבורה🍯 יביא עמו מתיקות גדולה יותר בחסד ורחמים!

     

    ונעבור לטיפים לשולחן חג מתוק מדבש

    🍯🍎

    רוב ההורים מרגישים לחץ לקראת הארוחות המשפחתיות בראש השנה ותוהים כיצד ניתן לעבור זאת בשלום ללא תקלות מיוחדות מול המשפחה המורחבת.

     

    לפניכם מס' טיפים בכובע נוסף שלי כיועצת חינוכית שיעזרו לכם ולילדים, ליהנות מהחג:

     

    🍯 הכנה לחג

    ספרו לילדים כיצד יתנהל הערב מתחילתו עד סופו  לדוגמה: נתארח אצל, יגיעו הבני דודים, נאכל יחד את סימני החג וכדו', הכנה ותכנון מראש תורמים לביטחון ולרוגע.

     

    🍎 התארגנות מראש

    על מנת שגם ההתארגנות לחג תהיה באווירה נעימה ושמחה עם כמה שפחות לחץ התחילו ההתארגנות מבעוד מועד, חלקו העבודה שלא ייווצר עומס ולחץ ברגע האחרון. הכינו טבלת התארגנות לחג וכמובן שלבו בה את עזרת הילדים במשימות תואמות גיל.

     

    🍯 שייכות

    תנו לילדים לקחת חלק בהכנות, בעריכת השולחן וסידורו (גם אם זה לא בדיוק הטעם שלכם). בכל הזדמנות אפשרית ספרו איך הם עזרו לכם. לאחר הסעודה רתמו אותם לעזרה דרך משחק. לדוג' אני בוחרת מראש חפץ שנמצא על השולחן ומי שמפנה אותו ניצח. הילדים יהיו עסוקים, ירגישו שהם מועילים ושהם חלק מהמשפחה הגדולה שלהם.

     

    🍎 נימוסים והליכות

    ילדים צעירים מתחילים "להשתעמם", לרוב, כשהם סיימו לאכול או כשאחד מבני המשפחה  'עושה להם פרצופים' . לרוב אנחנו מצפים מהם להמשיך לשבת ולהתנהג יפה אבל זו ציפייה שסופה ידועה מראש..

    לכן, הכינו משחק שהילדים אוהבים ושלבו אותו כחלק מהסעודה.

    לדוג' :

    ▪︎ אחד המשתתפים מכריז בקול את האות א' וממשיך למנות בשקט ע"פ רצף האותיות. משתתף אחר שנבחר מראש אומר סטופ, באות שעצרתם מחפשים מושג/ חפץ/שיר שקשור לר"ה וכן הלאה..

    ▪︎בחרו נושא מראש ובקשו מהילדים להכין סיפור, שיר, הצגה בנושא הנבחר וערכו סבב בזמן הסעודה.

    ▪︎סבב 'מילה טובה' – כל משתתף אומר מילה טובה ליושב מימינו.

     

    🍯 נירמול

    אל תשכחו שאנחנו רק בני אדם…ייתכן שהילדים יריבו ביניהם, ייתכן שהם לא ירצו לעזור, ייתכן שהם לא בדיוק יאכלו עם סכין ומזלג והסלק יפול על החולצה החדשה וזה בסדר! זה מראה על חיים ב"ה. היו בטוחים שבכל משפחה יש 'אקשן' בין אחים וגם אצל הגיסות יש כאלו שאוכלים עם הידיים… אז גם אם קורה שזה דווקא הילד שלכם, זה סימן שהילד שלכם בריא וחיוני-תנשמו!

     

    🍎 טעם של עוד

    בסיום הסעודה שתפו את הילדים כמה הייתם גאים בהם בסעודה, מצאו דבר שבח על כל אחד. לדוג' כל הכבוד שעזרת בפינוי השולחן, איך נהנתי לראות ששיחקת עם.. כל הכבוד שבקידוש הקשבת וכדו'. במוצאי החג אפשר לשתף במכתב את המחנכ.ת ובכך נעצים הילד.ה גם בעיני הכיתה.

     

    הטיפים עזרו לכם?

    אשמח לשמוע…

    [email protected]

     

    שבת שלום

    ושנה טובה ומתוקה🍎🍯

    אסתי פרקש

    יועצת חינוכית

    ושליחת הרבי בפתח תקוה

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.