• הכנס הגדול והיחיד בארץ לכבודו של האריז"ל

    47 | הצג גלריה

    כמידי שנה, התקיים השבוע בעיר הקודש צפת יום עיון בנושא הבית היהודי לנשות העיר ע"י ארגון נשי חב"ד. מרגש היה לראות כחמש מאות נשים שהגיעו להתחזק במטרה החשובה ביותר בדורנו - החזקת הבית היהודי, תפקיד אשר הוטל על כתפיה של האישה היהודיה! נשות חב"ד לצד נשות ברסלב, ספרדיות לצד חסידיות, מסורתיות, דתיות לאומיות וליטאיות, כולן התכנסו באחדות נפלאה במטרה אחת משותפת! צילום: בת עין משען. לדיווח המלא ותיעוד

    כבר בקבלת הפנים ניתן להבין שמדובר בהפקה ברמה אחרת! בכניסה חיכה לנשים בר קפה ומאפה ופירות טריים ומרעננים! כל משתתפת קיבלה בכניסה ערכה מלאה בעושר גשמי ורוחני, והופנתה לסדנאות אליהם נרשמה.

    בסדנאות, קיבלו הנשים כלים בנושאים שונים השייכים לניהול בית יהודי.

    בפתיחת מושב המליאה, חולקו מזמורי תהילים בין המשתתפות כך שסיימו כ3 ספרי תהילים אשר הוקדשו להצלת עם ישראל!

    הגב' דרייזי אשכנזי הפליאה בדבריה להקביל את מבנה המקדש וכליו לעבודת האישה בקודש פנימה – הוא הבית היהודי! והחכימה את ציבור הנשים בתובנות פרקטיות לניהול הבית לאור המהות הייחודית של האישה, גם בימינו בהם לעיתים לא תמיד ברור כיצד לנתב את השליחות שלנו כנשים שהן עיקר הבית יחד עם יציאה לעבודה, שליחות ועוד.

    לאחר מכן הרב מרדכי ביסטריצקי שיח' ענה על שאלות שעולות בנושא טהרת המשפחה והדגיש את חשיבות שימת הפוקוס על העיקר – קיום ההלכה, וחשיבות שאלת רב במקרה הצורך.

    בערכה, קיבלו הנשים דגלים מעוצבים באמצעותם העלו על נס את פעולותיהן של הנשים השונות! אף שלעיתים הפעולות נראות פשוטות ושגרתיות, הן אלו המחזיקות את העורף ובכך מחזקות את החזית ואת קיום עם ישראל!

    בהמשך, נשא דברים הרב זילברברג ממכון "טהרינו" והדגיש כי ישנם פתרונות מעשיים למצבים שונים ולעיתים מורכבים המאפשרים את קיום מצוות הבית היהודי.

    במהלך היום, התקיים לימוד הלכות בית הבחירה בדרך ייחודית ומרתקת באמצעות הפקת מולטימדיה ברמה הגבוהה ביותר!

    הרבנית הענדל שתחי' יו"ר הארגון קיימה סיום מסכת מידות והכניסה את כולנו לאווירה ולציפייה להתגשמות היעוד ובניית בית מקדש במהרה! בהמשך דבריה שיתפה הרבנית ברגש רב בפעילותו הציבורית של הרב משה אוחיון ע"ה ובתרומתו הרבה לכלל ולפרט מתוך רגישות לצד מעשיות!

    במהלך היום התקיימה הפקה עוצמתית ומרתקת לעילוי השליחה הצעירה בת קהילתנו מרת מושקי שושני (לבית טטלבוים), שהדגישה את יוקר קיום המצווה הייחודית לנשים מתוך תחושת משמעות ווגאווה יהודית.

    המעשה הוא העיקר! שלב ההחלטות הטובות התקיים גם הוא בהפקה ייחודית ומקצועית בשיתוף נשים מהקהילה ובו הוצעו החלטות מגוונות לשמירה על הבית.

    לסיום, עלתה להופיע הגב' חנה כהן אלורו אשר מתגוררת ביישוב בעוטף עזה ושיתפה אותנו בחוויותיה מיום שמחת תורה, בהמשך כמפונה ועד היום כשכבר חזרו לביתם. מתוך התרוממות נפש, הומור מיוחד, תיבול בדברי תורה וחסידות, העבירה לנו חנה את מסרים רבים! בהם גודל לימוד התורה וחשיבותה לקיום עם ישראל, יוקר אחדות ישראל וערבות הדדית, חשיבות בחירת עמדה ונקיטת יוזמה מתוך חיבור עוצמתי לשרשרת הדורות של נשות ישראל ועוד ועוד פנינים יקרות! צחוק ובכי שימשו בערבוביה עת ספגו הנשים ערכים נעלים ומהותיים עליהם עומד ומתקיים העולם.

    אין ספק שהנשים יצאו מיום זה מלאות כח, עם כלים ותחושת משמעות בקיום תפקידן עד להבאת הגאולה תיכף ומיד ממש!

    בשולי הדברים נציין כי ערב לפני הכינוס, קיבלו מארגנות הכנס מענה מדיוק להפליא מהרבי מה"מ בו הרבי מעודד את מארגנות הכנס על גודל חשיבות קיומו, ואת כל המשתתפות בו לקיים בעצמן ולהשפיע על נשים נוספות להתחזק בפועל היוצא ממנו ע"י קיום החלטות הכנס לחיזוק בקיום מצוות! בנוסף, הרבי התייחס במפורש למצב המלחמה וכותב כך "ובנוגע למצב המלחמה … ובפרט בנוגע לאנשי צה"ל… הרי המצב של" כי אתם המעט מכל העמים" הובלט ביותר בימים ההם (חנוכה) ובכל זאת גברו המעטים על הרבים משום שמעטים אתו הם" טהורים ועוסקי תורתך… ובזה עניין לכל הדורות ובפרט בתקופתנו שאין להתפעל כלל וכלל ממערכת הכוחות והריבוי הכמות ובביטחון בה' יתברך, ינצחו המעטים את הרבים ולא עוד אלא שתיפול עליהם אימתה ופחד שמלכתחילה לא יהינו להתגרות בעם ה' עם הקודש בארץ הקודש ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה…"

    לסיום ראוי לציין כי יום העיון נערך מידי שנה לכבוד האר"י ז"ל, והשנה לאור ביטול ההילולה זהו האירוע הגדול ביותר שהתקיים לציון היום הגדול!





























































































    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.