• כיצד נכון להתלבש בפגישות?

    אילוסטרציה
    הגדלה

    תגובה שהגיעה לאתר מאת אחת הגולשות טוענת כי אסור לבנות להזניח את המראה החיצוני בפגישות ומנגד אין לבנות מה לחשוש שהבחור יבחר בהן רק בגלל היופי החיצוני כיון שלכל בחור נוגע ההופעה החיצונית אבל אף אחד לא בוחר רק על סמך ההופעה החיצונית • לתגובה המלאה

    מאת: שיראל

    בזמן האחרון אני שומעת חברות שדנות על האופן שבו צריכות להגיע לפגישות. כמה להשקיע? האם להגיע בשמלת שבת? להגיע על נעלי עקב? או אולי לא לעשות יותר מידי ענין מההופעה החיצונית בפגישה – ויש כאלו שגם מגיעות עם בגדים ישר מהסמינר. למרבה הצער הבנות האלו לא מבינות שצורת הלבוש וההופעה שלנו בפגישה, זוהי הצהרה כלפי הבחור: "זה מה שאנחנו". לכן חותבכן לטובתכן, להגיע במיטבכן בצורה המקסימלית.

    אף בחור לא ישאל בחורה מהפגישה אם היא תהיה מוכנה להתלבש יותר יפה וכדו' וגם אף אחד לא רוצה להתחתן עם בחורה על מנת לשנות אותה, ולכן אתן נושאות באחריות. אם באמת הבחור ימצא חן בעיניך הרי ברור שתסכימי להשקיע קצת בלבוש אם זה מה שיהיה חשוב בעיניו ולכן במילא זה לא רלוונטי החוסר השקעה בהופעה החיצונית בפגישות.

    יש הרבה בחורות שלא מבינות למה הבחור פסל את ההצעה, הן הרי כל-כך "זרמו", והרבה פעמים זוהי התשובה. הדברים האלו נכתבים מתוך  ידיעה על בחורות רבות שמצהירות "אני רוצה שהבחור ירצה אותי, ולא את ההופעה שלי", ולכן הן בכוונה מגיעות לא בהופעתן המקסימלית (איפור, סירוק, לבוש, וכדו') , וזו טעות חמורה.

    א. שום בחור אפילו רדוד מאד ( למעט מטורפים) לא יקח בחורה על סמך מראה גרידא, המקסימום שיהיה שבגלל המראה הוא יהיה מוכן לתת יותר צ'אנסים, ב. הקב"ה יותר חכם מאותן בנות ואם הוא ברא את הגבר עם הרצון לאשה יפה, אז כנראה זה ממעלות הבריאה (וכמו שיש רעב וצמא, יש ג"כ רצון לאשה יפה, זהו חלק מקיום העולם, וזה מעלה ולא חסרון –"אשה נאה מרחיבה דעתו של אדם" וכו').

    אין שום בחור שלוקח בחורה בלי התרשמות מהמראה החיצוני, אלא רק בגלל הפנימיות שלה, רק שיש כאלה שמספק אותן הופעה פחות יפה, אבל גם הם אוהבים את ההופעה הנוכחית, כך שאין אף אחד שמוותר על יופי, [ואתם מוזמנות לשאול את אמא שלכן וחברות נשואות שלכן ומסתבר שרובם יאמרו לכן שאחרי החתונה הן בחרו להתלבש לפי טעמו של הבעל ולא רק לפי טעמן האישי, ואפילו שלבעל זה לא הפריע בפגישות, זה הפריע לו אחרי החתונה, כך שברמה מסוימת זו המציאות של דרך העולם.

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    31 תגובות

    1. zer
      ב׳ בכסלו ה׳תשע״ד (05/11/2013) בשעה 11:56

      איזה נסיון! ממש לא פשוט להתחתן עכשיו.

      אך אני לא חושבת שסיבה עיקרית לביטול שידוך היא דווקא בגלל חוסר השקעה בהופעה חיצונית.
      זו " בעיה " לא בת ימינו. תמיד היו בנות שהיו מתקשות למצוא זיווג וביניהן גם כאלו שהיו מושקעות במקסימום. וההפך ,לא מעט בנות שהיו פשוטות ו"אפורות" ביחס לאלו שטרחו לכבוש את בחור על ידי הופעה חיצונית היו מצליחות להינשא בצעירותן.
      אני בטוחה שכדאי שכל אחת שמתקשה בשידוך תבדוק בתוך תוכה האם היא ניגשת לשידוך בהרגשה פנימית שהיא מספיק יפה ונאה ואין שום סיבה שקשורה אליה שעלולה לפסול אותה כמועמדת ראויה.
      נכון שכל "כישלון" נוסף מחליש את ביטחון, אבל בבקשה לא להתייאש בנות. חוץ מזה שהתיחסות לזה ככישלון זו הטעות. זהו לא בחור המתאים. יש עוד צורך להוסיף תפילה.
      ובכלל אולי יש תחושה פנימית שבחור הוא המחליט. למה לשדר לבחור שמילה אחרונה היא תהיה שלו? מה הוא טלית שכולה תכלת?
      גם הוא מלא "חסרונות ". לכי לפגישה עם ראש מרומם. שניכם שווים בעניין מציאת חן. דווקא לבחור יש יותר בעיה. הוא חייב להתחתן ולקיים פרו ורבו. את זו שתגידי לו האם הוא מתאים לתואר בעלך ואב לילדים בעתיד. תשדרי את ביטחון שלך .הקב"ה הוא לא יעזוב אותך.
      אחרת עד מתי את רוצה לנהל את חייך על פי דרישות של אחרים?
      אם אחרי חתונה בעל ידרוש ללכת בחצאית מעל הברך ורק בחולצה צמודה? גם לכך תסכימי?
      אין זכות לאף אחד לנצל את כח השפעה שלו על זולת ולגרום לעבור על קיום רצון ה' התברך שמו!
      זה שלגבר ישנו ה"טבע" שחשוב לו אישה נאה זה כדי שירצה לבנות משפחה. בכח שיש במשפחה בחור לומד יותר להבין את שוני שיש באישה, לומד להרגיש חסר בלי אישה ומכיר עולם שמאוד שונה מעולמם של בחורים רווקים. ואל לנו יותר מדי להחשיב חשיבות לתכונה הטבעית שלו. להשקיע בהופעה במידה שלא מטריפה אותה ,להזכיר לעצמך שאת מספיק יפה ונאה. והעיקר לבקש מהקב"ה סיוע בקיום מצווה לבנות בית נאמן בישראל. אל תבקשי להתחתן. תבקשי לבנות בית.ובשביל זה חייבים להתחתן.
      כך ממליצות גברת רחל בולטון ורבנית ימיה מזרחי. בהצלחה!
      אולי תפרסמו שמות להתפלל על הצלחה בשידוך ונוסיף אותם בתפילות אישיות?

      • חיהלה
        ה׳ בכסלו ה׳תשע״ד (08/11/2013) בשעה 12:32

        התגובה שלך מאוד נכונה,אבל תרשי לי להעיר על דבריך בסוף:שמות יחשפו פרטיות,וכל הבחורות שאני מכירה לא היו רוצות שהשמות שלהם יפורסמו בתור אלה שנתקעו בשידוכים וצריך להתפלל עליהם…

      • בתי
        ט׳ בכסלו ה׳תשע״ד (12/11/2013) בשעה 11:28

        בס"ד
        אכן מסכימה,גם אני חושבת כמוך,וכך באמת אני מציגה את עצמי…ומצליחה להרשים!ואני רוב הפעמים אומרת את ה"לא"…..

    2. מושקא לוי
      כ״ה במרחשוון ה׳תשע״ד (29/10/2013) בשעה 1:24

      דבר ראשון
      חייבים להקפיד על גזרה הנכונה בשנים שלפני השידוכין תזונה התעמלות וכו
      שנית ידוע לי על בחור טוב שנפגש עם אחותי והכל מאד זרם והיא לא הבינה בהתחלה מדוע הוא פסל ולבסוף נודע מהבחור שאחת הסיבות הבחורה להנ"ל לא השקיעה באיפור

      • בתי
        כ״ה במרחשוון ה׳תשע״ד (29/10/2013) בשעה 11:20

        בס"ד
        גם אני לא משקיעה באיפור…ובכ"ז לא פוסלים אותי בגלל זה,כנראה היא באה לא מאופרת בכלל…
        ואם היא באה באיפור עדין והוא פסל…כנראה שהיא נצלה מבחור רדוד,וטוב שכך!

      • zer
        ב׳ בכסלו ה׳תשע״ד (05/11/2013) בשעה 12:14

        ומה היא הגזרה הנכונה? מה שגשמי זה אופנתי. משתנה מאוד מהר.
        פעם בימי בית המקדש דווקא בנות רזות היו בסיכון גבוה להישאר רווקות. לכן היה מקובל לשים טבעות על צוואר כדי שפנים יראו יותר מלאות.
        אין פסול בבחורה מלאה, שמנמנה על פני בחורה רזה. נכון שחברה משפיעה, אבל יש לכל פרט בחירה אם להיסחב אחרי דרישה או לעמוד על עיקרונות שלו.
        אני שמעתי סיפור על בחור שחיפש בחורה רזה מאוד. מצא. התחתן. כעבור חצי שנה פרצה החוצה מחלה נדירה מאוד אצלה שלא היתה בשאר בני משפחה והיא הפכה לאישה גדולה מאוד. ואין מה לעשות עם זה. האם נכון להתגרש?
        סיפור אחר – אחד מידידי בעלי גם מחפש רזה מאוד, אך מחשש מה יהיה אם היא קצת תשמין והוא ירצה להתגרש .עד עכשיו לא התחתן והוא כבר בן ארבעים. ואין לו בעיה בריאותית. הוא החליף כבר הרבה נשים . להיתקע על דבר זמני וחולף עד כדי כך זוהי לא פסיכוזה?

    3. העם רוצה משיח
      י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 0:15

      יחי המלך המשיח
      מה שנכון נכון
      השאלה מה זה אומר להתלבש בצורה מקסימלית
      לפי דעתי להראות טוב אפשר גם בלי בגדי שבת
      אם מתלבשים בגדי יומיום קצת יותר יפה מהרגיל מתאפרים קצת יותר מיומיום ומסתרקים יפה
      אני לא מאמינה שבחור יפסול ויסתכל על זה כזלזול במראה חיצוני

    4. tz
      י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 21:14

      ב"ה

      כפי שכתוב… התמונה היא אילוסטרציה.. ולא דוגמא מוחשית..
      אבל גם לדעתי היא בכלל לא עדינה ונעימה למראה..
      ככה זה, לחבדניקיות יש עדינות על הפנים…! 🙂 שימו לב…

    5. ליאטי
      י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 10:46

      לדעתי לא כך הולכים היום לפגישות.

    6. חני
      י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 8:27

      אני חושבת שמן הראוי התמונה לא מתאימה בכלל,
      ההיפך הוא הנכון יש לשים תמונה צנועה שמתאימה את גדר הצניעות החבדית…
      *תחשבו על זה*

      • בתי
        י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 10:45

        בס"ד
        רוב הבנות בתמונה לבושות בצניעות,אני לא מבינה על מה התלונות…ממש תמונה מתוקה….

    7. חני
      י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 0:50

      אם כבר דיברתם על התמונה…
      אז לדעתי באמת יש מקום לשים לב שגם באירוע תקפים הלכות הצניעות וגם לבנות שהם ממש קרובות (אחיות וכו'), ובאמת חבל שלפעמים יש הרגשה שבאירוע מותר הכל (כמו שמלות דג מזעזעות וכו') או בגדים צמודים מידי…
      אבל קשה להרחיב את הדיבור בדבר שמצער והלואי ונזכה שההחלטה הטובה בהתחזקות בדבר זה תיהיה ההחלטה האחרונה קודם הגאולה!

    8. דבורי
      ט״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (20/10/2013) בשעה 14:28

      שיראל היקרה,

      מגיע לך כתר מזהב על שהעלת את הנושא החשוב הזה!
      וכל מי שמתכוננת להגיב פה שחיצוניות זה לא הכל, ובלה בלה… שתקרא שוב את הדברים..
      ניסחת בצורה רגישה ונכונה את הדברים, בחור מחפש אישה יפה כי זה חלק מטבעו!
      אל תזלזלו במראה שלכן בנות! ותעשו טובה, זה לא סותר לצניעות ב-כ-ל-ל!
      אין לי מושג מאיפה צנח עלינו "טרנד" ההזנחה,
      אבל הוא הורס, והורסס
      אני נשואה כבר כמה שנים ב"ה, ולא פעם התבקשתי להיות "מתווכת" בין בחור שהצעתי לו את חברתי,
      להעיר לה בעדינות שהיא פשוט מוזנחת בפגישות,
      והבחור רוצה להפגש עוד, אבל החיצוניות….. מה יהה עליה?

      בנות, תתחילו להסתכל על העולם בראש מפוכח, שיראל אשרייך!
      בע"ה בזכות העלאת הנקודה נשמע פחות ופחות סיפורים קשים…

      • רחל
        ט״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (20/10/2013) בשעה 21:52

        מסכימה איתך שצריך לא להיות מוזנחת !! אבל גם לא יותר מידיי כי אני רואה בחורות שיוצאות לפגישות וזה דיי מזעזע לראות את כמות האיפור ואופי הלבוש.
        הכותבת לא מספיק מפרטת מה הכוונה בלבוש מקסימלי או מוזנח כך שקשה לדבר על זה..

    9. בתי
      ט״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (20/10/2013) בשעה 13:14

      בס"ד
      צריך לבוא לדעתי עם איפור עדין,נעלי עקב(עקב לא גבוה מדי),שמלה שבתית מכובדת,אך לא רועשת מדי….
      שיער מסודר,כמו שאת הולכת לחתונה של חברה.

      • רחל
        ט״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (20/10/2013) בשעה 21:48

        ממש לא כמו לחתונה.

      • בתי
        י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 10:41

        בס"ד
        זו דעתי,וזכותך לחשוב אחרת ממני.
        צריך לדעתי ללמוד מהבנות הליטאיות,תראו איך הן מגיעות בצורה מכובדת לפגישות,בשונה מהרבה מהבנות החבדיות שבאות בצורה מוזרה ומרושלת…

    10. רחל
      ט״ו במרחשוון ה׳תשע״ד (19/10/2013) בשעה 19:04

      לא מסכימה על הכל..
      נכון שבחורה צריכה להיראות יפה ומכובד אבל לאו דווקא באופן 'מקסימלי' כי אח"כ הבחור עלול לצפות לכך גם אחרי הנישואין מה שלא מקפידה כל יום הבחורה .(עובדה-במכללה היא נראית אחרת..) חשוב להיראות מכובד וזה גם כתוב:"אישה נאה מרחיבה דעתו של אדם". אבל לא יותר מידיי כי בסופו של דבר זה מאד משפיע על הבחור להמשך השידוך.

      כדאי אולי שממש תפרטו איך נכון להראות (איזה לבוש ואיזה איפור)
      לצערי שמעתי סיפורים קשים בגלל נושא זה שקורים לאחר הנישואין והנשים הצעירות נתונות במידה זו או אחרת תחת לחץ לא פשוט על ההופעה שלהן.

      בהצלחה לכולם!

      • חייקי
        ט״ו במרחשוון ה׳תשע״ד (19/10/2013) בשעה 23:03

        כולם מבינים שהיא התלבשה כמו לאירוע, ולכן אני בטוחה שלא יצפו שזה יהיה המראה היום יומי…

        בקשר ל"לחץ לא פשוט על ההופעה שלהן" כנראה נובע מזלזול של בחורות מסוימות במראה שלהם, שצריך אחרי חתונה באמת לשים יותר לב ולהראות בצורה יותר מכובדת ויפה.

      • רחל
        ט״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (20/10/2013) בשעה 21:55

        חייקי זה לא נכון מדובר בבחורות שנראות מכובד ומספיק יפה וזה ממש לא מזלזול.

      • חייקי
        י״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (21/10/2013) בשעה 17:08

        אם ככה אז זה כבר לא קשור לכתבה של שיראל, זה קשור לאי התאמה מוחלט בין הזוגות.

      • רחל
        י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 16:53

        במידה מסויימת צודקת אבל לא נתעלם מהחינוך הקלוקל בנושא זה והדגש על חיצוניות ..

      • דבורי
        כ״ב במרחשוון ה׳תשע״ד (26/10/2013) בשעה 23:34

        חברות,

        אינדיבידואליות!!! שמעתן על המושג הזה? יחודיות!
        אין תורה אחת איך צריכים לצאת לפגישות, יש קריטריונים שצריך לעמוד בהם,
        אך כל אחת בהתאם לאופיה וכו'..
        עקבים כן/לא בגדי שבת כן/לא? תלוי בך!
        עד כמה בגדי השבת שלך מפוארים? עד כמה האיפור היומיומי שלך מספיק וכו'..
        בכלל, אל תחפשו בנושא כ"כ מורכב רגיש ועקרוני כללים שמתאימים לכולם, כי אין כאלו:)

        הזנחה, התעלמות ממראה חיצוני, ללכת לפגישה כמו שאני באה למכללה ביום "רע" שלי…
        זה לא!

        שיהיה במזל טוב

    11. bjnv
      י״ד במרחשוון ה׳תשע״ד (18/10/2013) בשעה 12:31

      למען ה', למה אי אפשר לשם בחורות צנועות?!

      • דבורי
        ט״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (20/10/2013) בשעה 14:30

        צנועות!
        תמונה יפהפיה עם אוסף מגוון של בנות יפות, צנועות ואציליות!
        מה הבעיה שלך? אחת עם שמלה צמודה מידיי, צודקת.

        רצית שישימו בנות עם צעיפים? ………….

      • דבורה
        ט״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (20/10/2013) בשעה 17:34

        נכון טיפת אצילות וצניעות לא היו שם….דבורי…..
        את באמת חושבת שככה צריך ללכת בפגישות…..אז שה' ישמור…..

      • דבורי1
        י״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (21/10/2013) בשעה 18:56

        צודקת,איזה צמוד גועל!!
        בושה לנו חסידות חבד

      • bjnv
        י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 18:04

        דבורי היקרה אני ממש לא חושבת שצריך לשם תמונות של נשים ברעלה. אבל בתמונה הזו לא ראיתי אף בחורה צנועה שיכולה לעמוד במראה זה מול הרבי. תחשבי על זה….

    12. 770home
      י״ד במרחשוון ה׳תשע״ד (18/10/2013) בשעה 10:49

      רדוד

      • דבורי
        ט״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (20/10/2013) בשעה 14:31

        רדוד להתייחס לנושא כזה כאל רדוד.

    13. חייקי
      י״ד במרחשוון ה׳תשע״ד (18/10/2013) בשעה 0:49

      יפה שפתחתם את הנושא הכל כך חשוב הזה 🙂
      תודה רבה!!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.