• האמנם תדמית

    הגדלה

    שאלתי את עצמי, עוד לפני המצאת המסגרות מה ילדות עשו בביתם כל היום? מה כבר יש לעשות כל כך הרבה שעות בבית? לטור המלא

    ב"ה

     

    קרה מקרה, ומתפרסם לו סרטון מאוד מעניין חשוב, למען מטרה עליונה ונעלית, מטרה חינוכית מסוימת, שלשמה נקראים ההורים לפעול במעשה שיביא להתקדמות ותוצאות…

     

    הסרטון משכנע יפהפה, רעיון מדהים ומושלם/ אלא מה קרה שהאבא בסרטון צריך לדבר בטלפון? יושבים הכותבים וחושבים, עם איזה טלפון האבא ידבר? אולי כזה אולי אחר… אז כנראה שכבר ניחשתם האבא דיבר על טלפון חכם וכמובן שזה לא גולת הכותרת של הסרטון, אך הדבר אם נרצה או לא נרצה חודר למוחות של ילדינו…

     

    במקרה הסרטון דיבר על אחריות… אחריות חינוכית מסוימת…

     

    אז למען האמת כנראה אף אחד לא ישב לא חשב על פרט שולי צדדי שכזה,

     

    אז שאלה היא  האם דברים מעין אלו צריכים לעבור מחשבה? צריכים לעבור סינון ראשוני, של חשיבה קבוצתית של ארגון כזה או אחר חינוכי?

     

    כמה אחראי זה למען ילדינו לגדל אותם למציאות של החכם זה ברור הרגיל המושלם הלא חריג

     

    אז איך יתכן שזה נכנס שם בין הדברים ללא דין ודברים אמיתיים. אז באמת לא שופטת בטוחה שהכוונות של כולם טובות ונעלות… ואף אחד לא חשב חס ושלום לעומקו של המכשיר הנ"ל… וגם אם כן לכולם ברור שזה עם סינון וכו'… אך האם לילדים זה גם ברור?… לא ברור ..

     

    מה שכן ברור הוא שזה המייצג שלנו המייצג שהפך לברור ורגיל.  חסיד עם טלפון חכם. מה השאלה בכלל?

     

    אז זהו שיש כמונו אחרים שבחרו לחיות כחסידים של הרבי עם טלפונים פשוטים. האם זה מוריד מחסידותנו? לאף אחד אין שאלה שלא. זה טוב מעולה, רק שוב אנחנו מקבלים את זה היישר בפנים, סרטון חינוכי עם חסיד עם חכם.

     

    ולאט לאט המוחות שלנו קולטים חסיד הוא עם חכם… וזה מושלם…

     

    מהמתרס השני התפרסם לו סרטון מיוחד, סרטון חינוכי נהדר בו הילד שם דיסק בטייפ, בו הדמות החסידית המנהיגה מדברת עם טלפון מקשים, שם הילדים מסמנים דברים בחוברות כמה. כמה נכון כמה טוב שמישהו שקל את דעתו והחליט לא לוותר על החינוך החסידי הישר החכם באמת! שהילדים יתברכו בחינוך לדוגמא במישהו חסידי שדוחה סיפוקים, שמוכן לחיות חיים קצת יותר פשוטים פחות מהירים פחות זמינים, כדיי להינצל מכל העניינים הלא רצויים (שבמכשיר).

     

    ולמי שיש שאלות על חכם לילדים, זה לא תפקידי להרחיב בדיבורים אבל הקב"ה הביא לילדים שלנו ולילדים של פעם את אותם 24 שעות מה שגם היום אין ספק שהרבי דאג למילוי השעות בתוכן חסידי איכותי טוב וישר מעבר לבית הספר והמסגרת הרגילה, לילד באמת תמיד יש לאן לשאוף ומה לעשות.

     

    אשתף בקצרה שזה תפס אותי החופש, שאלתי את עצמי עוד לפניי המצאת המסגרות מה ילדות עשו בביתם כל היום מה כבר יש לעשות כל כך הרבה שעות בבית? ואז קלטתי מה יקרה עם לימוד חומש פשוט מתוך הכתוב בתורנו היקרה והקדושה, ומה עם עזרה בעבודות הבית מתוך תענוג ושמחה—- עוד לא בדקתי נראה מה יעבוד. אבל מה שבטוח שכאשר החכם לא בתמונה המוח החכם מתחיל לפעול ורעיונות לא חסר!

     

    אז באמת לא באתי לשנות אף אחד אלא רק לעורר, אולי ראוי שבמוסדות חינוכיים יחשבו שוב, שחסידים יהי' עם טלפון פשוט לכתחילה.

    איך באמת הפסיק לעבור לנו בחוט המחשבה שזה דמותו של חסיד….  חסיד עם פשוט זה נהדר.

     

    שעל זה ילדים יוכלו לגדול בשמחה באהבה, שגם אצל מבוגרים הדבר טוב ואפשרי. אנחנו סוג של חייבנו אותם להבין שעם החיים עם יהיו חייבים את זה., יהיו חייבים לחטוא חס ושלום בלשון הרע, בצניעות וכו' וכו' אין זה המקום להרחיב.

     

    ולנו כחברה יש את הראיית קשת הרחבה הזו של לא, זה לא חובה להיות עם חכם, וזה לא חריג ולא מוזר להיות בלי. זה הלכתחילה, וכל הבדיעבד ישמרו הרחק מעיניהם של הילדים.

     

    למען חינוכם או אולי גם למען ההורים הבוגרים שיקלטו בקהילה, יקלטו ויקלטו אני יכול לחיות כך בשמחה באהבה מבלי לחשוש למעמד הקהילתי שלי.

     

    לצערי שאני אומרת זאת אבל אני חושבת שהילדים החליפו את המבוגרים והמבוגרים הופכים להיות ילדים. אנחנו חייבים את זה אין ברירה מה נעשה כדיי להרגיש טוב עם זה? נהפוך את זה לרגיל.

     

    אז כל מי שמעניין אותו להירשם לחסיד עם פשוט, ולתת גב לעניין הזה של חיים כאלה בינינו כחבדניקים, במילים אחרות לנרמל את העניין, או רק להגיב לחוות את דעתו, להתנגד או לחזק, ניתן לפנות במייל:  [email protected] אובטלפון: 0528362307

     

     

     

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.