• המזכירה בבית הרפואה שהפתיעה

    הגדלה

    אחד השמות המפורסמים לתפילה בזמן השתוללות הנגיף, היה של אשה של"ע נדבקה בנגיף המסוכן. היא אושפזה בחודש שבט תשפ"א בבית רפואה בירושלים, בחודש השמיני להריונה, והיתה במצב של מונשמת ומורדמת. לא יהי' זה מוגזם לומר ששמה התפרסם לתפילה בכל רחבי הארץ, בבקשה ובתחנונים, להרבות באמירת תהילים לזכותה ולרפואתה. לסיפור המלא

    אחד השמות המפורסמים לתפילה בזמן השתוללות הנגיף, היה של אשה של"ע נדבקה בנגיף המסוכן. היא אושפזה בחודש שבט תשפ"א בבית רפואה בירושלים, בחודש השמיני להריונה, והיתה במצב של מונשמת ומורדמת.

    לא יהי' זה מוגזם לאמר ששמה התפרסם לתפילה בכל רחבי הארץ, בבקשה ובתחנונים, להרבות באמירת תהילים לזכותה ולרפואתה.

    הידיעה המצמררת על מצבה המסוכן חדרה עמוק בלב כולם, והדאיגה גם אותי. החינוך של הרבי כפי שבא לידי ביטוי בספר היום יום ליום כז חשון מהדהד בתוכי: "זקני החסידים… – היה רגיל בפיהם: "*אהוב יהודי והשם יתברך יאהב אותך: עשה טובה ליהודי והשם יתברך ייטיב עמך: קרב יהודי והשם יתברך יקרב אותך*". מסירות הנפש של הרבי אלינו, לכל עם ישראל, והחינוך של הרבי לעשות הכל למען יהודי, אפילו שלא ראה אותו מעולם, חדרו בי. החלטתי לקנות לזכותה אות בספר תורה כסגולה לשמירה ב"ספר התורה הכללי לאחדות ישראל". המבצע המפורסם של הרבי מליובאוויטש.

    והנה התפרסמה בשורה משמחת, שהאשה החלימה. כשבדקתי את תאריך קניית האות בספר התורה גיליתי, שלאחר שבועיים ויום מיום קניית האות לזכותה בספר התורה המיוחד , התאוששה והבריאה, ברוך השם!.

    התרגשות עצומה אפפה את כולנו. הרגשתי צורך לדבר עמה, לברך אותה ולספר לה על הסגולה של האות, שנקנתה עבורה בספר התורה המיוחד . צלצלתי לבית הרפואה וענתה לי מזכירה אנונימית.

    סיפרתי לה על נס ההחלמה, שאירע עם האשה בבית הרפואה. גם היא ידעה על כך.! סיפרתי לה על האות שנקנתה לזכות רפואתה וביקשתי ממנה למסור למחלימה את מספר הפל' שלי, תוך שאני מבקשת שהיא תיצור איתי קשר.

    היות ובהשגחה פרטית דיברתי עם הפקידה, והרבי אומר שכל מפגש בין שני יהודים מכוון מלמעלה. כדי שתהיה תוספת בהפצת המעיינות, והחלטה טובה בקיום מצוה, שעדיין לא קוימה. הצעתי לה מספר עצות טובות מהרבי מליובאוויטש.

    הפקידה בת העשרים וארבע סיפרה שהיא עדיין רווקה. היות והרבי מליובאוויטש ביקש שכל אשה ובת תדליק נרות שבת, ובחורה שמדליקה נר לכבוד שבת – מזלה מאיר. ובודאי מעוניינת שמזלה יאיר, ביקשתי ממנה, שתקבל על עצמה להתחיל להדליק בזמן באופן קבוע נר לכבוד שבת קודש עם ברכה. לפני כן – לשים כמה פרוטות לצדקה בקופת צדקה, ולברך חמש דקות לפני אמה.

    הדרכתי אותה להגיד פרקי תהילים לפי השיעור של יום בחודש, ובנוסף גם לאמר את הפרק האישי שלה בתהילים כל יום, בשעות היום. ובנוסף הצעתי לה לתת צדקה כל חודש לבית חב"ד אבן יהודה. וזאת לזכות, שהשם יתן לה את הזיווג הטוב והמתאים בקרוב ממש. ב"ה היא הסכימה לקבל על עצמה את כל ההחלטות הטובות הללו. !

    פקידה נוספת שעובדת עמה כמזכירה בבית הרפואה, קנתה לשלושת ילדיה הקטנים אות בספר התורה של ילדי ישראל.

    ברוך השם האשה שהבריאה, ילדה תינוק בריא ושלם. המשכתי את הקשר עם היולדת ואף עבור התינוק קניתי אות ב"ספר התורה של ילדי ישראל". הרי לא כל יום שומעים על נס מיוחד שכזה.

    חלפו כשלוש שנים מאז. בחודש אייר השנה, תשפ"ד, עלה לפתע רעיון במוחי. להציע למזכירה של בית הרפואה רעיון לשידוך. התקשרתי אליה והיא שאלה לזהותי. התפלאתי. היא ענתה שהחליפה מכשיר סלולרי וכל מספרי הפל' של אנשי הקשר, שהיו לה בפל' – נמחקו . כשהבעתי בפניה את הרעיון שעלה במוחי, להציע לה שידוך ענתה לי :

    "אתמול נהייתי כלה" !

    בום טראח ! התרגשות עצומה חשתי לשמע הבשורה המרגשת הזו.

    רק יום אחד בלבד חלף, מהרעיון שעלה במוחי, והנה השם גילגל את העניין כך, שכבר למחרת אני מתבשרת על הבשורה המרנינה אצל הבחורה שעזרה לי. וקיבלה על עצמה שורה של החלטות טובות לפי בקשות הרבי מליובאוויטש.

     

    הרגשתי עטופה ברחמים עצומים של השם. כאילו הוא מוסר לי מסר; את התאמצת לזכות אותה בהחלטות טובות. ואני מעודד אותך שתמשיכי ותתאמצי במבצעים הקדושים של הרבי. ותמשיכי להיות בקשר עם המקורבים שלך כפי שהרבי מבקש. שהרי אם לא היית מתקשרת אליה לא היית יודעת. והנה לך העידוד ממני, ואני משמח אותך, שלאחר יום אחד בלבד מהיום בו נהיתה כלה, את כבר מתבשרת ויודעת ממנה על כך! כדי שתשמחי!

    ומכאן כולנו יכולים ללמוד שהשם יתברך רואה את ההשתדלות שלנו ושמח אתה. וכל מי שעוסק במבצעים הקדושים של הרבי, יזכה לראות את ההשפעה החיובית על המושפעים ואת הישועות שיפקדו אותם.

     

    בדידי הווה עובדא

    טמה חורושוכין

     

    כתובת האתר לקניית אות בספר תורה לילדי ישראל:

    https://www.kidstorah.org/

     

    כתובת האתר לקניית אות בספר התורה הכללי לאחדות ישראל, מיועד לבנות מגיל בת מצוה ומעלה. לבנים מגיל בר מצוה ומעלה.

    https://sefertora.org.il/f/43400/

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.