• ד"ש חמה מ…אודסה

    הגדלה

    "חיסול"!!! "חיסול"!!! צעק כלפי בקולי קולות מוכר נמרץ, שיצא מפתח חנותו ברחוב רבי עקיבא, והמשיך לפנות במבטיו ובקריאותיו לעוברים ושבים. "חיסול". !!! "החנות ניסגרת"!!! "תכשיטי כסף בשישים שקל"!!! "החנות ניסגרת"!!! הייתי מאד מופתעת. תכשיטי כסף בשישים שקל? לסיפור

    "חיסול" !!! "חיסול" !!! צעק כלפי בקולי קולות מוכר נמרץ, שיצא מפתח חנותו ברחוב רבי עקיבא, והמשיך לפנות במבטיו ובקריאותיו לעוברים ושבים. "חיסול". !!! "החנות ניסגרת" !!! "תכשיטי כסף בשישים שקל" !!! "החנות ניסגרת" !!!

     

    הייתי מאד מופתעת. תכשיטי כסף בשישים שקל?

    חשבתי להכנס לחנות ולראות במה המדובר.

     

    גילוי נאות. אני לא מהמתלהבות מתכשיטים. ב"ה אין לי משיכה או התמכרות לנושא. אך סיקרן אותי מאד לראות אלו תכשיטים עשויים מכסף טהור ימכרו במחירי הפסד כה גדולים.

    אכן, מצאתי את עצמי מביטה בתוככי החנות העמוסה על מגוון עצום של תכשיטים; עגילים, תליונים, צמידים, שרשראות, שהיו פרוסים לרווחה על גבי המדפים.

    צמיד אחד משך את תשומת ליבי. ביקשתי מאשה שעמדה לידי, שתעזור לי לענוד אותו על זרועי. חשבתי בליבי, הרי זו הזדמנות שגם אני אעזור לה…לרכוש מתנה אמיתית ניצחית לגוף ולנשמה. אות בספר התורה שיזם הרבי.

    שאלתי בעדינות האם כבר נולדו לה ילדים. היא לא ניראתה מבינה את השפה שלי. ניסיתי לשאול אותה באנגלית. היא עדיין לא הבינה. שאלתי אותה שוב בעברית מהיכן היא? והיא ענתה ; "אודסה". שאלתי באיטיות – האם היא מכירה את הרב וולף? ענתה לי בחיוב. שאלתי האם יש לה ילדים? הנהנה בראשה בחיוב. שאלתי ושאלתי האם קנתה להם אות ב"ספר התורה של ילדי ישראל" ? היא מהנהנת שוב בראשה בחיוב. "לכולם"? – אני שואלת –

    "כן" !! היא עונה.

    "ומה איתך, יש לך אות" ? שוב היא מהנהנת בראשה בחיוב.

    "ומה עם בעלך – גם לו יש אות בספר התורה הכללי לאחדות ישראל"?

     

    אני מנסה ל"כסות" את כל בני המישפחה לוודא שלכולם נקנתה אות. אני מתרגשת מאד לראות את החיוך הרחב שלה, כשהיא מהנהנת אלי בראשה.

    "כן" ! היא עונה !

    "את מהרב וולף"? אני שואלת. הפעם היא ממש מחייכת במלוא פיה ועונה לי ; "כן" !!!

    היא מוסיפה: "אמא שלי עדיין שם. היא מטפלת בילדים היהודיים שנמצאים בבית היתומים של הרב וולף". "ולא מסוכן שם" ? אני שואלת.

    "מאד. שומעים רקטות נופלות. מסוכן מאד" היא עונה..

    השליח של הרבי מליובאוויטש באודסה, הרב אברהם שיחי' וולף, סיים אתם את העבודה. היא לבושה בצניעות אמיתית. פאה קצרה. חולצה צנועה. שרוולים מכסים את המרפק וכנ"ל חצאית צנועה. הוא דאג בין השאר, שלכל בני המשפחה תהיה אות בספרי התורה שיזם הרבי מליובאוויטש לשמירה .

    הם עלו לארצנו הקדושה לפני כמה שנים. והיא עובדת באירגון שמציל משפחות מהתבוללות . הילדים לומדים בבתי הספר של חב"ד כאן בארץ. הלב מתרחב למשמע התשובות ומעצם המיפגש עם האשה החסידית והצנועה. עדות מהלכת ומפירות עבודתו של שליח הרבי מליובאוויטש הרב וולף ושל אשתו חיה תחי' .

    איזו זכות עצומה יש לו !!! אני חושבת בליבי. ואיזה זכות עצומה יש לאשתו. !!! שניהם גרו בארץ ישראל. הוא בנו של שליח הרבי – דובר חב"ד המיתולוגי, בערק'ה וולף ז"ל. ואמו היא הגברת בת שבע תחי' שנמצאת בשליחות בלוס אנגלס.

    אשתו השליחה, הגברת חי'ה תחי', בתם של הרב משה, מנהל צעירי חב"ד ב"ב ודבורה גרינברג ז"ל, ממתפללי בית הכנסת שלנו ברחוב רש"י בבני ברק. שזכו שכל ילדיהם משמשים כשליחי הרבי בכל רחבי העולם.

    לפני מספר שבועות פגשנו יהודי בן חמישים וחמש. לא עלינו לא זכה להתחתן ולא עלינו לא זכה לילדים. הכיר גוי'ה בת 35 מאודסה שבאוקראינה. הוא רוצה היל"ת "להתחתן" אתה….כדי שיהיו לו ילדים. אנחנו מנסים להסביר לו, שהילדים יהיו גויים. הוא עונה שמוצא חן בעיני הבחורה להיות יהודיה…

    הוא כבר החליט שהוא עוזב את הארץ לצמיתות. ואנחנו מבינים שקצרה ידינו לשכנע אותו. בעוד כעשרה ימים הוא טס לאודסה…

    מצלצלים לרב וולף מאודסה. והוא מסכים לדבר אתו ולשכנע…

    אני לא זכיתי להגיע עד עתה כשליחה לאודסה להציל נשמות יהודיות. לא חשה את קולות המלחמה, את הפחד מההפצצות. אף לא זכיתי להגיע לביקור כדי לראות את פעילות שליחי חב"ד שם. והנה ברוך השם אני זוכה ש…"אודסה" הגיעה אלי…מחמם ומרחיב לי את הלב לראות את התוצאה הברוכה של פעילות שליחי הרבי. הם אלה שחשים את הקשיים, ומתמודדים וממשיכים למרות הכל במסירות נפש את רצון הרבי. אשרי יולדתם. ואשרי הרבי שאלה חסידיו.

     

    בדידי הווה עובדא.

     

    כתבה זו נכתבה בסייעתא דישמיא היום, יום שישי ג' אלול. תשפ"ד. חודש הסליחות והרחמים. והסתיימה כתיבתה עכשיו בשעה אחת וחצי בצהרי יום שישי.

     

    היפלא מהשם דבר?

    יהי רצון שבזכות ש"המלך בשדה" ומראה לכולם פנים שוחקות וממלא רצון נתיניו, ימלא בקשתנו לשמוע עכשיו קול שופר. וניזכה לחזות היום בחזרת החטופים עוד לפני כניסת שבת המלכה, כשהם בריאים ושלמים. החלמת כל חיילנו הפצועים בתוך כלל חולי עמך ישראל, ובהתגלות הרבי בגאולה האמיתית והשלמה. עכשיו. !!!

    בירושלים. אמן.

    טמה חורושוכין

     

    בתמונה: הרב אברהם וולף שליט"א. שליח הרבי באודסה

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.