• במת הגולשות: חתונה ו… מה אחר כך?

    אילוסטרציה
    הגדלה

    אם אני לא הייתי חלק מהשיחה הזו הייתי חושבת שהכלה המהוללה מתגוררת בבני ברק או לחילופין בקרית ספר. ומשפחתה משתייכת לאחת מהחצרות החסידיות או הליטאיות בארץ. אבל לא. הכלה היא חברה מהבנין ליד, באחת מקהילות חב"ד הידועות והגדולות בארץ. לא נראה לכן הזוי??? • נחמי גולשת האתר כותבת לבמת הגולשות • השתתפו בדיון באמצעות מערכת התגובות

    "הי, מזל טוב!"

    "הכנות קלות ושמחות!"

    "איפה הולכת לגור?", "יפה, ואחר כך?", "אה.. לא נראה לך שתתרחקו יותר מידי…"

    "הבנתי. נחמד! אז, בהצלחה!"

    אם אני לא הייתי חלק מהשיחה הזו הייתי חושבת שהכלה המהוללה מתגוררת בבני ברק או לחילופין בקרית ספר. ומשפחתה משתייכת לאחת מהחצרות החסידיות או הליטאיות בארץ. אבל לא. הכלה היא חברה מהבנין ליד, באחת מקהילות חב"ד הידועות והגדולות בארץ.

    לא נראה לכן הזוי?

    "נתאווה הקב"ה להיות לו דירה ב ת ח ת ו נ י ם!", "קער א וועלט היינט!", "השליחות היחידה שנותרה היא קבלת פני משיח צדקנו"

    ועוד הרבה..

    צפת כבר כבושה, נחל'ה, כפר חב"ד, רחובות, לוד, כבר מוכנות לקבלת פני משיח צדקינו. ומה עם עוד הרבה מקומות בארץ (לא 'נגזים' ו'נרחיק לכת' לחו"ל..) שעדיין אין שם שליח של הרבי, שהילדים שם לא יודעים מה הם 12 הפסוקים, שיש שם מטבחים שעוד לא מוכשרים, ש…?!

    "שליחות בישיבה, בקהילה, בבית חנה…" זה לא תירוץ. יש מספיק אנשים שמוכנים לקבל את התפקיד וביננו מתאימים לא פחות ממך ומבעלך (לעתיד) לענינים..

    נראה אותך יוצאת מאזור הנוחות שלך, ומקיימת את השליחות האמיתית, מכינה עוד יהודים לקבלת פני הרבי משיח צדקינו, מתמסרת לרבי הנשיא, שנותן לך הכל..

    זה הזמן, לפני החתונה וגם אחרי, כי אף פעם לא מאוחר.. להחליט החלטה איתנה למלא את תפקידנו, לקיים את יעודנו, לעשות מה שנדרש מאיתנו, להחליט להיות קרובים לרבי באמת!

    חברה, כלה יקרה, מבקשת סליחה אם נפגעת מנימת דברי, תאמיני לי שלא היתה בכוונתי לזלזל או לפגוע.. רק רציתי לעורר ולהתעורר.. מאחלת לך הצלחה בכל אשר תפני, באיזו שליחות שתבחרי.

    רק שליחע'ס!!!

    לחיים, שנמלא את הכוונה האמיתית שלשמה נבראנו – להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    28 תגובות

    1. קריותית
      י״ד במרחשוון ה׳תשע״ז (15/11/2016) בשעה 16:21

      אל תשכחו שהכתבה הזאת היא בכללי !!! ולכולם.. ולא לאף אחת באופן אישי..
      כמו גם.. שלא כל מה שכתוב שם מתאים לכל אחת באופן אישי..
      אז קחו את זה בחשבון…

    2. שושנה
      כ״ד באלול ה׳תשע״ו (27/09/2016) בשעה 20:11

      שימו לב שהרבה נשים שגרות בכפר והיו בטוחות שיצאו לשליחות. קיבלו מענה מהרבי. שהשליחות שלהם בכפר. והיום הן המשפחות שמארחות ומוסרות שיעורים ועוד

    3. שליחה770
      כ״ה באב ה׳תשע״ו (29/08/2016) בשעה 10:14

      לדעתי האתר לפעמים צריך לסנן כל מיני דברים מ'במת גולשות' יש גולשות שדבריהן לעיתים הן הגיגים אישיים וזה לא תמיד לעינין

    4. שליחה
      י״ח באב ה׳תשע״ו (22/08/2016) בשעה 15:19

      מעניין לציין שערכתי בעבר סקר בין בנות חב"ד אודות יציאה לשליחות, וגם בנות שגרות בקהילה, רוב מוחלט מהבנות מעוניינות לצאת לשליחות לאחר החתונה ולכן… אם משהי לא יוצאת צריך לבדוק "למה"?? ואז רואים שתמיד יש סיבה.. ולא תמיד זה תלוי בבחורה.

    5. שליחה
      י״ח באב ה׳תשע״ו (22/08/2016) בשעה 15:14

      אחרי הדיון המרתק הזה יש כמה דברים שצריך לזכור _(ואני כותבת עם השם "שליחה"…)

      א. אחרי החתונה יש צד נוסף:) שמאוד יכול להשפיע על המהלכים…. גם אם בפגישות ולפני זה היה ברור לך ש-ל-י-ח-ות וכו' יכולים להיות גורמים רבים שעלולים לשנות את זה… (למשל משהי שמתחתנת עם ר"מ בישיבת חב"ד…)

      ב. יכול להיות כל מיני "בעיות\ קשיים וכו' אחרי החתונה שפתאום הוודאות על שליחות כבר לא כ"כ וודאית…

      ג. ברוררר שבכל מקום שבו נמצאים חייבת להיות תחושת ועשיית שליחות..:
      * אם זה בקהילה חב"דית- פעילות בנשי חבד, הוראה במוסדות והשפעה על ילדים שלנו..
      * אם זה באיזור חרדי אז קודם כל…. צניעות ודוגמא אישית שה"חבדניקיות" הם צנועות ולא ח"ו כפי הסטיגמות.. והיום יש גם הרבה חסידים\חרדים שמתקרבים לחב"ד ולצערנו… בגלל הצניעות שלנו הנשים שלהם רחוקות מאוד… כמובן שהם לא שולחים את ילדיהם למוסדות חב"S בגלל זה וזה עצוב.. אז אם יש משהי שגרה באיזור חרדי.. שימי לב לאיך את מתלבשת, מתנהגת וניראת.. זה השליחות שם..
      * וכמובן יש את השליחות הנחשקת.. באיזורים שאינם שומרים מצוות לע"ע.. ששם זה הכי נחשב שליחות אבל זכרי ששליחות זה קודם כל הסתכלות, גישה וחינוך

    6. איזה אח"ת
      י״ז באב ה׳תשע״ו (21/08/2016) בשעה 16:19

      זה לגמרי תלוי בזוג, באופי שלהם ובמה שהרבי והמשפיעים אומרים להם…
      אבל ברור שהגישה צריכה להיות שליחות! מסכימה לגמרי!
      מי שלא משפיע = מושפע. ח"ו.
      ולצערנו יש הרבה שבורחים משליחות כי זה קשה…
      נכון שצריך להיות שליח בכל מקום, אבל יש עניין לעשות מה שצריך וללכת לאן שבאמת צריך ולא לאן שרוצים ונוח. שוב, שיקולים פנימיים של כל אחד ולא באנו לדון… ובאמת יש עניין לזוג בשנים ראשונות לגור בקהילה…

    7. 770
      י״ג באב ה׳תשע״ו (17/08/2016) בשעה 16:09

      מה קרה לנו??? אני גרה במקום חרדי וכשהייתי ילדה וגם כשגדלתי תמיד הייתי מתביישת מול בנותדודותי וחברותי השליחות.. פעמיים באורו חיזקו לי ת'נקודה שכל יהודי הוא שליח בכל מקום שהוא נימצא! לפי המקום שלו כך גם הכוחות שהוא מקבל. בכלל לא רק בגואטמאלה זה שליחות!
      כיף לראות את החשיבות שבנות חבדיות נותנות לדיונים כאלה.. מחזק!! שניזכה עוד היום לתכלית השליחות בגאולה השלימה!! 🙂

    8. מרים
      י׳ באב ה׳תשע״ו (14/08/2016) בשעה 20:21

      לדעתי מאד חשוב להיות פנימי. תחליטי עם עצמך, בעלך והמשפיעה שלך מה נכון וטוב לך, מה בכלים שלך ומה הרבי רוצה ממך באופן אישי. אין שום צורך להתפעל או להתייחס למה שמישהו אחר אמר, ברור שזה לא נכון שאין שליחות בקהילה, ברור גם שלצאת לשליחות זה מסירות נפש וזה מעלה גדולה ועצומה, אבל חוץ מהקב"ה והרבי אף אחד לא יודע מה השליחות הספציפית שלך, למה ירדה נשמתך לעולם, עם איזה נשמות את צריכה להפגש ולעבוד… אגב, מה שהכי מפריע לי זה ההתערבות. מה את מתערבת? מה את שופטת? מי אמר לך מה מתאים למי?? את יודעת לאיזה קשיים אשה נשואה עם ילדים יכולה להקלע? בשביל מה יש לכל אחת משפיעה???

    9. פנינה
      ח׳ באב ה׳תשע״ו (12/08/2016) בשעה 11:00

      חלק מהדברים שנכתבו צדק ואמת אך חלק אחר אפילו אין בו טיפה של שני אלא!!
      כל אחד צריך לצאת לשליחות!!השאלה איפה ואיך וכמה ומתי אז יש אחד כזה שמבטן ולידה תפור עליו לגור באי קוזומול והשניה תפור עליה להיות מורה בבית ספר חבד נחלה ולהתייחס לכל אחת מהבנות ושם לעשות שליחות הרעבע אמר קער הוועלט!!עולם זה לא רק הודו ואפריקה עולם זה גם ארץ ישראל כפר חבד (ככה ראיתי באטלס לא יודעת ..)
      אז שליחות ברור שצריך אבל שליחות לא מסתכם בלחיות בחור נידח על פני כדור הארץ שליחות זה עם כל אדם שניפגשים.אז נכון מבחינה גשמית יש מעלה לגור בקצה העולם ששם יש פחות גשמיות אבל ברוחניות שליחות זה בכל מקום!!

    10. שליחה770
      ז׳ באב ה׳תשע״ו (11/08/2016) בשעה 11:43

      אתן מגוננות על עצמכן…
      תגובה המתאימה לאדם המרגיש מותקף.
      אבל כן! אני מאוד מסכימה עם הכותבת, הגישה צריכה להיות שליחות,
      ואם לא מתאים משהו רציני, חור נידח בארץ או בחו"ל,
      אז קהילה חב"דית מתפתחת, שם צריך אותך!
      וכן, אין צורך במאות זוגות לשנה שיצאו לשליחות בכפר ובנחלה…
      כמובן שההתחלה היא בקהילה חבדית, אבל ההמשך…
      את בת חבדית!

    11. צפתיתת
      ז׳ באב ה׳תשע״ו (11/08/2016) בשעה 11:32

      אני לא מסכמה איתך אם כל הכבוד איכן את מתגוררת?
      האם את מישמת את מה שכתבת?

      • איזה אח"ת
        י״ז באב ה׳תשע״ו (21/08/2016) בשעה 16:16

        את בבירור לא מיישמת לדוגמא

    12. dr
      ו׳ באב ה׳תשע״ו (10/08/2016) בשעה 22:00

      כותבת דווקא כאחת שגדלה בשליחות בחו"ל, התחתנה גרה בכפר חבד וכעבור כמעט שנתיים מהחתונה יצאה לשליחות בחו"ל – ולמרות כל זאת לא מסכימה עם מה שכתבת!

      צריך לזכור את דברי הרבי ששנה ראשונה בקהילה ואז שליחות אבל זה לא קובע ששליחות חייב להיות דווקא במקום נידח! זה צריך להיות שליחות איםה שהרבי רוצה אותם ואיפה שמתאים לזוג מבחינת אופי ויכולות כך שלפעמים השליחות היא אכן בקהילת חבד דווקא!

    13. חיה
      ה׳ באב ה׳תשע״ו (09/08/2016) בשעה 18:47

      אני חושבת שהנכון הוא פשוט להביא את דברי הרבי בנושא, הרי יש לנו את דברי המלך, "אין אחר דבר המלך כלום"!
      כל אחת שיושבת בתוך קהילת חב"ד – הרי לא תגיד ש"אני יודעת שאני נכנעת לנפש הבהמית שלי, לנוחות שלי, שאני נשארת במיצרים שלי ולא יוצאת לשליחות"..
      ברור שהתגובות תהיינה מגוננות על המציאות העכשווית שבתוכה היא נמצאת.
      אבל כשקוראים ושומעים את הרבי בעצמו- אזי נעלמים כל התירוצים וכל ההצטדקויות…….

    14. of
      ה׳ באב ה׳תשע״ו (09/08/2016) בשעה 16:37

      האמת שמאד המומה מהדברים שנכתבו ועוד יותר מהבמה שפירסמה את הדברים..
      איך את (מעניין אותי אם את לפני או אחרי חתונה) מעיזה לדון ככה חברה ועוד לבוא אליה בטענות עם ציטוטים משיחות והוראות של הרבי? את יודעת מה הכוחות שלה? מה המסוגלות שלה? מה השליחות שלה? את ההוראה ליציאה לשליחות תשאירי בבקשה לרבי. הוא יודע מי מתאים ולאן. ואם היא עושה שליחות גדולה בביתה? או בבית ספר שעובדת או שבעלה מתנהג כמו שליח בכולל או בעבודה?
      מאיפה השיפוטיות והביקורת הזו? האם את בוחנת כליות ולב ויודעת מה התפקיד של כל אדם בעולם?
      מחילה אם התשובה היתה קצת חריפה. אף פעם לא הגבתי מעל במה זו. אך כל כך חרה לי ה'חלוקת פקודות' כאילו אנחנו בשר ודם הפכנו להיות משה רבינו שבדור?
      שכל אחת תתבונן בתפקחדה ועבודה. ונזכה לעשות רק נחת..
      בהצלחה!

      • 1234
        ו׳ באב ה׳תשע״ו (10/08/2016) בשעה 12:56

        צודקת לגמרי! זה לא מתפקידה של אף אחת לדון מישהי אחרת על מה היא עושה, צריך לזכור שכל נשמה ירדה לעולם עם תפקיד אחר , ואין אנחנו יודעות מה התפקיד של כל אחת…. ולכן לא נראה לי שהיה מתאים שתכתבי את הסיפור הזה כאן….
        לפני שאנחנו חסידים, צריך להיות בן אדם, ולדון כל אחת ואחד לכף זכות!!

    15. משיח נאו!
      ה׳ באב ה׳תשע״ו (09/08/2016) בשעה 11:32

      הכל טוב ויפה.. תסתכלו בספר השליחות ותראו מה הרבי שליט"א אומר:
      כל אחד מתאים לשליחות, לכל אחד יש את הכוחות וכל התירוצים היפים נחמדים במידה ויש את כל הסיבות הרציניות והאמיתיות לא לצאת לשליחות..
      ובנוגע לריחוק מקום, הרבי אומר שככל שהולכים יותר רחוק קרובים יותר לרבי.. מה לעשות שזה מה שהרבי אומר..
      אז לפני שאתן אומרו את דעתכן תסתכלו בדבריו של הרבי..
      בהצלחה לכולכן!

    16. mushka
      ד׳ באב ה׳תשע״ו (08/08/2016) בשעה 21:27

      נכוןןןן אמן ואמן שנצליח למלא את התפיק האמיתי!
      גם שליחה מחול:)

    17. chenushsh
      ד׳ באב ה׳תשע״ו (08/08/2016) בשעה 19:25

      .הרבי כותב בנוגע לזוגות צעירים שנה אחרי החתונה- להישאר בסביבה חרדית ורק אחר כך לצאת לשליחות. כמובן יש יוצאים מהכלל.

    18. mushka
      ד׳ באב ה׳תשע״ו (08/08/2016) בשעה 18:48

      סלחי לי אך לא לגמרי מחוברת למה שאת אומרת…
      בנחל'ה ,לוד וכו אין שליחות???
      ואם אותו זוג קיבל מהרבי לצאת דווקא לקהילה?!
      אין עיניין להתגאות ולומר.. "כן, ברור שליחות. הכי רחוק שיש"- הרגשת הגאווה הזו.
      החכמה היא בכל מקום לזכור שאני שליח! גם אם זה בחו"ל או בארץ, בקהילה חסידית או אפילו חבדית.
      לא חסר שליחות . חסיד בכל מקום הוא שליח!
      באוטובוס, בחנות, בעבודה!
      אז בהצלחה לכל אחת מאיתנו.
      לזכור שאנחנו שליחות בכל מקום ובכל מצב.
      לא בשביל שיגידו "וואו.. כל הכבוד לה, ככה עזבה הכל ויצאה לשליחות"

      שנזכה למלא את השליחות היחידה לפרסם את זהותו של הרבי מלך המשיח ואת בא הגאולה השלימה

    19. אסתי
      ד׳ באב ה׳תשע״ו (08/08/2016) בשעה 17:44

      טיב השליחות לאו דווקא נמדד ברמת הנידחות של המקום בו נמצא הבית חב"ד
      שליחות היא מושג כל כך רחב.
      לא תמיד צריך להתרחק עד לקצה העולם כדי לעשות נחת רוח לרבי שליט"א.
      לפעמים גם להשאר בכפר חב"ד, צפת, נחלה ולהצמד במסירות נפש להוראות של הרבי זו שליחות.
      לא לכל אחד מתאים לפתוח בית חב"ד באי נידח כמו שלא לכל אחת מתאים להיות מורה.
      אך זה לרגע לא הופך אותו להיות שליח מסור של הרבי שליט"א….

      • אסתי
        ד׳ באב ה׳תשע״ו (08/08/2016) בשעה 17:47

        **אך זה לרגע לא הופך אותו להיות שליח פחות מסור של הרבי

    20. 770
      ד׳ באב ה׳תשע״ו (08/08/2016) בשעה 16:57

      אני חושבת שאחרי שנה שנתיים בכולל צריך לצאת לשליחות אחרת מה כן?
      זה מה שהרבי בקש וזה מה שצריך לעשות

      • יחי המה"מ!!
        י׳ באב ה׳תשע״ו (14/08/2016) בשעה 1:47

        הרבי גם אמרת: ששליחות זה גם בחינוך הילדים, אז מי שמחכנת או גננת בכפר חבד למשל וגורמת לילדים לאהוב את הרבי ולרצות להביא את הגאולה זה אותה שליחות שמשהי אחרת עושה בחור נידח בעולם!! מה שווה לקרב יהודים אם אצלינו נושרים!?!??
        בגלל זה מי שמסוגלת יוצאת לחו"ל ותבוא עליה הברכה ומי שלא אז תאמינו לי שיש הרבה מה לעשות כאן!! אני עדה לסיפור של מישהי שנולדה למשפחה חבדית לתפארת ולומדת בבית ספר חבד ורק חולמת כל הזמן על ה"עולם שבחוץ".. ואני בטוחה שהיא לא היחידה! אם רק ישימו לב לכל הילדים האלה בזמן אז בעז"ה לא תשאר "עבודה" לעשות בארץ ואז נוכל להגיד ש: צריך לצאת לשליחות…
        להזכירכן הרבי בעצמו מינה שלוחים בירכוזים חבדיים….

    21. מושקא
      ד׳ באב ה׳תשע״ו (08/08/2016) בשעה 15:50

      דוקא לפעמים השליחות שלנו היא בדיוק פה מתחת לבית שלי!!! כמה בנות חבדניקיות יש בארץ שאף אחד לא מסתכל עליהם? כמה בנות יש שלא מסתדרות במערכת, ואין מי שיראה להן את האור?? כמה בנות במערכת החינוך באמת זקוקות למורות טובות שיהיו שם בשבילן??
      במקום מסוים, יותר קל לנו לפעול בחוץ ובמקומות אחרים מאשר בתוכנו פנימה… צריכים לזכור – שאיפה שאני נמצאת – שם אני צריכה לפעול בכל הכוחות שלי ולמלא את השליחות שלי!!! נכון שהרבה פעמים, כשנשארים בשטח המוכר והאהוב פחות חדורים בשליחות, אבל כשהשליחות היא מול העיניים, ואנחנו לא נותנים לעצמנו לנוח על זרי הדפנה – בהחלט, גם מתחת לבית שלי – יש שליחות עצומה לפעול!!!
      העיקר, שכולנו יחד נמלא את השליחות שלנו, כל אחת איפה שהיא נמצאת, ונביא כבר את התגלות מלכנו בפועל ממש!!!!

    22. זכיתי להיות חבדניקית :)
      ד׳ באב ה׳תשע״ו (08/08/2016) בשעה 14:55

      לא מסכימה איתך.
      מקווה שהמכתב הזה נכתב בצורה אישית לחברה הספציפית שלך.

      אני לא חושבת שלכל אחת מתאים לצאת מהחממה המוגנת, מהקהילה המוכרת, מהנוחות בשביל שליחות.
      אני מכירה מישהי שיצאה מ'איזור הנוחות' לטובת שליחות אחרי החתונה, ו…..סבלה!!!
      וכשאני אומרת סבלה, זה לא רק היא. זה בעלה, זה הילדים וזה השליחים האחרים במקום.
      בסוף הם ברחו לארץ רגע לפני שהאישה איבדה את שפיות דעתה.
      שווה את זה?!
      אני לא בטוחה בכלל.

    23. חיה
      ד׳ באב ה׳תשע״ו (08/08/2016) בשעה 13:48

      צודקת במליון אחוז.
      אחת השליחות (בחו"ל..)

      • Хабаровчанка)
        ה׳ באב ה׳תשע״ו (09/08/2016) בשעה 2:37

        מאיפה אם אפשר לדעת? 😉
        גם אני אחת השליחות 🙂

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.