• מהזוג הראשון בגן עדן ועד היום…

    צילום: ישראל ברדוגו
    הגדלה

    מחפשות שידוך? בכתבה הבאה נכיר מישהי שהייתה בחיפוש המתיש הזה וחזרה עם בן זוג, עם כלים, ועם חיזוקים. לבדה סללה דרך להצליח > הכירו את אודליה שרה קוליק, יוצרת קורס הדרכה למציאת זיווג בקלות ובשמחה > "כשמחך יצירך בגן עדן". מאת: שרה גופין, עטרת חיה. לקריאה  

    הזוג הראשון בהיסטוריה מופיע בפרשת בראשית. האישה נבראה על מנת שתהיה "עזר כנגדו", כך העולם יגיע אל תכליתו. מציאת הזיווג היא לא תמיד משימה קלה. יש לא מעט בחורים ובחורות 'תקועים' בשידוכים זמן רב.

    אודליה שרה קוליק פתחה קורס אותו היא מעבירה דרך תוכנת ה'זום', בו היא נותנת כלים להצלחה בשידוכים, וב"ה, היא קוצרת פירות.

     

    אוטוטו זה יקרה!

    הראיון שלנו נפתח בסיפורה האישי.

    "הוריי התקרבו לחב"ד לפני נישואיהם. גדלתי בבית חב"די חם בפריז, ולאחר התיכון הגעתי ארצה למטרת לימודים. למדתי ב"בית רבקה" בכפר חב"ד וקיבלתי תעודת הוראה.

    כשנכנסתי לעולם השידוכים חוויתי תסכולים. התמודדתי עם ציפיות שלא התממשו, ועם תחושת הייאוש שהגיעה לאחר מכן. אמא שלי, שהייתה בצרפת, עזרה לי ככל שביכולתה, למרות שהשדכניות החלו לדבר איתי ישירות. באיזשהו שלב, הבנתי שאני צריכה לעזור לעצמי, וזה דירבן אותי לקחת סדרת קורסים של הרב נדב כהן וגיל ברק, סדרה שנתנה כלים טיפוליים על פי ספר התניא. לימודים אלו הרחיבו את המבט שלי וגם את היכולות. אפשר לחלק כל תרגיל לכמה תרגילים, וכולם משפיעים על הנפש.

    "אחד התרגילים הוצג כדרך למשוך שפע", ממשיכה אודליה שרה. "כאחת עם מוח מתמטי וראש רציונלי, הייתי מאוד סקפטית. אולם בכל זאת החלטתי לנסות תרגיל זה שמחזק את הביטחון ומשנה את התודעה. קודם כל, עלינו לדמיין את התסריט העתידי שאותו אנו רוצים לחיות, ולאחר מכן לשנן את המשפט 'אוטוטו זה יקרה'. כך עשיתי, ולאט לאט עברתי תהליך פנימי בו נהייתי יותר גמישה ועם יכולת לחשוב מחוץ לקופסה.

    לכן, כששמעתי על המאגר הבינלאומי של שידוכי חב"ד, ChabadMatch.com, לא פסלתי את הרעיון להירשם. בדקתי היטב אצל מנהל התוכנה שאכן הם שומרים על כל כללי הצניעות והפרטיות. התרשמתי לטובה, ונרשמתי. לאחר מכן רבקה, אחת השדכניות באתר, התקשרה אליי", היא נזכרת, "והציעה לי את אחיה הצעיר, יעקב, מי שהפך לבעלי… מהנתונים שהופיעו בפרופיל ראיתי שיש להצעה זו הרבה פוטנציאל להצליח. אחת השאלות הייתה, 'מה זה אומר בשבילך להיות חב"דניק?' עניתי תשובה, וסיימתי במילה 'אשרינו'. ממש התרגשתי כששמתי לב שיעקב סיים את תשובתו לשאלה זו במילים 'אשרינו, מה טוב חלקנו'. נפגשנו בקראון הייטס ובפגישה השלישית סגרנו את השידוך. התחתנו בארץ ישראל באור לז' מרחשון, יום מיוחד שמבטא את אחדות ישראל.

    ראיתי איך הכל קורה בזמן הנכון ובמקום הנכון. בעלי נולד ברוסיה, גדל באוסטרליה והיה בארצות־הברית, ואני גדלתי בצרפת והייתי בארץ ישראל. בעצם, אף פעם לא היינו על אותה יבשת… אבל כשרגע השידוך מגיע, אין שום עיכובים. בכל שידוך אפשר להבחין בהשגחה פרטית מופלאה. למשל, אבא שלי מדבר צרפתית בלבד, ובמהלך חייו בעלי למד צרפתית ולכן הם יכולים לשוחח".

     

    להשפיע כלים

    "את ביתנו החדש בנינו ברחובות, ובעלי הוא שליח לדוברי רוסית בעיר", מספרת אודליה שרה. "התבוננתי הרבה בחשיבות העצומה שבלהתכונן כראוי לתקופת השידוכים, שהיא הבסיס לכל החיים שלאחר מכן. לכך נדרשים יסודות חזקים כדי לבנות בניין עדי־עד כמשמעו – שלם, מאושר ונצחי. עלה לי רעיון ללמד את הכלים שרכשתי בקורסים, והצעתי שיזמינו אותי להתוועד עם קבוצות קטנות של בחורות שנכנסו לשידוכים. היו כמה אימהות שגם הצטרפו, ומפגשים אלו הועילו לכולם.

    במקביל התחלתי ללוות בחורות, וגם נשים, בתהליכי שידוכים ולתת להן הכוונה שתקל עליהן את הדרך. רובן היו די שקופות, וכשאיתרנו את החסמים שלהן מצאנו פתרונות לעקוף אותם. לדעתי, הכלי הכי עוצמתי להתקדמות מהירה הוא חיזוק הביטחון העצמי, ובעיקר הביטחון בה'. פעם הגיעה אליי אישה שאיבדה את כושר ההחלטה העצמאית שלה לאחר ששדכן השתלט על החלטותיה… אסור שזה יקרה.

    לפעמים התפקיד שלי הוא לעצור שידוך שמנבא בעיות. ליוויתי בחורה שנפגשה עם בחור שלא התנהג לפי הנורמות המקובלות בחברה שלנו. הוריה לא כל–כך תפקדו, ולכן היא לא שיתפה אותם בהתלבטויות שלה. יעצתי לה לנתק את הקשר עם הבחור, והיא באמת עשתה עם עצמה עבודה מדהימה. במקרה אחר ליוויתי אישה מאוד רגישה שנפגשה עם גבר כוחני. קורה שהפכים נמשכים, אבל לפעמים המחיר לזה הוא כבד: אחד מהם נמחק. עזרתי לה לזהות נורות אדומות ולהגיע למסקנה לגבי איזה סוג בן אדם הכי מתאים לאופי שלה. למרות הכל, אני תמיד מדגישה שכל נפילה שלנו הופכת להיות מקור ממנו אפשר לשאוב המון כוח.

    לצד הליווי האישי בשידוכים, אני מתמקדת לאחרונה יותר בקורס שיצרתי לזירוז מציאת הזיווג. כתבתי על כך לרבי מה"מ וקיבלתי תשובה באגרות הקודש (כרך ג', עמודים שפח–ט) בה הרבי הורה לי להיות משפיעה. הנושאים בקורס מגוונים, כמו איך למחוק צלקות מן העבר ולהשתמש בהן כמקפצה לעתיד יפה פי כמה. אני גם נותנת הדרכה פרקטית לאורך כל הדרך, כולל התקופה שבין סגירת השידוך לחתונה, עד הפרט האחרון.

    בכל נושא שאנחנו לומדות, אני משלבת עצות והנחיות מעשיות מהרבי בענייני שידוכין. בנוסף, אני מנהלת שתי קבוצות 'ווטסאפ', לבחורים ולבחורות בנפרד, בהן אני שולחת באופן קבוע מסרים עם טיפים יעילים להצלחה בשידוכים. ההרשמה חינם.

     

    למה לדעתך יש לא מעט הפרעות בתהליך השידוכים?

    "ימות המשיח נמשלו לנישואין, וזו הסיבה שהשטן מתערב כל–כך ומפריע בשידוכים ובשלום בית. הוא יודע איזו רמה של קדושה יש בהם!" פניה מאירות כשהיא מציינת, "גם על כל חתונה אומר הרבי מה"מ שהיא מזרזת את הנישואין בין כנסת ישראל עם הקדוש־ברוך־הוא!"

     

    הניסיון האישי של אודליה שרה הביא לה תובנות רבות על התנהלות נכונה בשידוכים, ואת זה היא מעבירה הלאה. אמנם היא אישה צעירה, אמא לילדים קטנים, אך יש בכך מעלה – היא פחות מקובעת ובעלת דעות קדומות.

     

    מחשבה יוצרת מציאות 

    אודליה שרה מסיימת בנימה גאולתית, "החסידות מלאה באימרות פורצות דרך. 'מחשבה יוצרת מציאות' זהו מושג חסידי מאוד חזק. אנשים עם ראש ריאלי, כמוני, יכולים להיות מאוד סקפטיים לגבי אימרה זו, אבל אני פשוט רואה פעם אחר פעם, איך זה מתגשם בעולם השידוכים ובכל התחומים. זה מדהים.

    כמו כן, הרבי מלך המשיח הורה לנו ללמוד ענייני גאולה ומשיח כ'דרך הישרה והקלה' להביא את הגאולה. אם כן, דברים באמת בידיים שלנו!"

     

    אודליה שרה: 054-2353193

     

    באדיבות: מגזין עטרת חיה

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.